سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 10:47 - پنجشنبه 10 خرداد 1397

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد:

شیوع بیماری های قارچی و عفونی با آغاز فصل گرما در اصفهان

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با آغاز فصل گرما شیوع بیماری های قارچی و عفونی را خواهیم داشت که با علائمی مانند خارش و قرمزی پوست همراه است.

به گزارش اصفهان شرق، شهلا انشایی  اظهار داشت: امروز با شیوع بیماری های پوستی مواجه ایم و این در حالی است که چون مسائل پوستی را غالبا یک موضوع مرتبط با زیبایی تلقی می کنند کمتر  شاهدیم که رسانه‌ها بدنبال شناساندن بیماری های پوستی به مردم باشند.

وی بیان داشت: در حال حاضر نگهداری از پوست به منظور پیشگیری از بیماری ها بسیار پراهمیت است و نباید نسبت به تغییراتی که در پوست ایجاد می شود، بی تفاوت بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه با آغاز گرما با شیوع بیماری های قارچی، عفونی و انگلی مواجه ایم بنابراین تغییراتی مثل خارش پوست، تورم پوست، ایجاد خال یا لک هایی روی پوست یا تغییر رنگ و بزرگ شدن خال و حتی خونریزی از خال را نباید ساده گرفت و هر کدام از اینها نشانه ای از بیماری پوستی است.

خرید داروهای پوستی از داوخانه بدون نسخه پزشک غلط است

وی با اشاره به اینکه با شدت آلودگی هوا، عمده افرادی که به متخصصان پوست مراجعه می کنند از خارش پوست خود شاکی هستند، ادامه داد: خارش پوست به علت آلودگی هوا را بیشتر به صورت تجربی و از مراجعات مردم شناسایی کرده ایم اما هنوز به صورت علمی این فرضیه اثبات نشده است.

انشایی با توصیه به مردم که از انجام خود درمانی به هنگام خارش پوست، رفع لکه های پوست و یا تغییر رنگ یا اندازه خال خودداری کنند، گفت: مراجعه مستقیم مردم به داروخانه ها و درخواست دارو از داروسازها بدون نظر پزشک غلط است زیرا داروساز قدرت تشخیص بیماری آنها را ندارند و در وهله دوم عمدتا در داروخانه کمتر شاهد حضور داروساز هستیم و غالبا شاگردهای آنها با مدرک دیپلم توصیه دارویی به مردم می دهند.

استفاده بیش از اندازه از مواد ضدعفونی کننده در استخرها عامل قارچ‌های پوستی

وی اضافه کرد: با توجه به بحران آب، در حال حاضر آب استخرها عوض نمی شود بلکه بازچرخانی می شود و برای جبران تمیزی آب از مواد ضدعفونی کننده بیش از حد معمول و استاندارد استفاده می شود که عوارض زیادی مثل تنگی نفس و ایجاد قارچ های پوستی دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در یک استخر که خودم حضور پیدا کردم آب حتی بوی تعفن می داد و علی رغم اینکه استخر یک روش درمانی خوب برای بیماری ها به شمار می رود اما با توجه به وضعیت کنونی آب استخرها، اصلا این روش دیگر توصیه نمی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین به خاطر گرما و عرق کردن زیاد شاهد قارچ های پوستی هستیم.

وی بیان داشت:‌ در حال حاضر طیف گسترده ای از متخصصان پوست در کشور داریم اما مردم اعتماد ندارند و بیشتر به سمت عطاری ها برای درمان مشکلات پوستی خود می روند.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.