سرویس: غیر تولیدی 09:30 - چهارشنبه 09 خرداد 1397

روایتی از حاشیه‌های یک دیدار صمیمی

«آقا» در واکنش به دانشجویان: «از کیسه خلیفه می‌بخشند!»/ اشاره غیرمستقیم رهبر انقلاب به فیلترینگ تلگرام

دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: حضرت آقا در واکنش به صحبت‌های یکی از دانشجویان گفتند «اگر وقت بشود…» و دانشجویان هم یک صدا می‌گفتند «بعد از افطار» این جا بود که آقا به کنایه گفتند «آقایان از کیسه خلیفه می‌بخشند!».

به گزارش اصفهان شرق، ابوالفضل مظاهری با اشاره به دیدار صمیمی  دانشجویان با رهبر انقلاب اظهار داشت: این جلسه برای دانشجویان مهم است و با نگاهی که رهبر انقلاب داشته و دارند هر ساله برگزار می‌شود، اینکه بالاترین مقام در یک کشور دو ساعت از زمان خود را برای شنیدن سخنان دانشجویان قرار دهد به خودی خود ارزشمند است، حال این که در پاسخ نقدها، راهکارهایی هم مطرح می‌کنند.

وی در خصوص تفاوت دیدار امسال با سال‌های قبل بیان کرد: فضای انتقادات دانشجویان نسبت به مسائل مختلف کشور نسبت به سال‌های گذشته مثبت‌تر بود و نگاه امیدوارانه به آینده در آن بیشتر دیده می‌شد؛ «تکبیرخور» صحبت‌های حضرت آقا امسال کمتر بود، بر خلاف سال‌های قبل، سخنان خاص در این جلسه کمتر مطرح شد که قابل تأمل بود.

این دانشجوی اصفهانی و دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان این که شورای عالی انقلاب فرهنگی، قوه قضائیه و صدا و سیما در مرکز انتقادها بودند، ادامه داد: با توجه به حضور و صحبت حداکثر جریان‌های دانشجویی در این دیدار، ارگان یا نهادی از چشم دانشجویان دور نمانده و کل کشور مورد رصد قرار گرفته بود.

وی اضافه کرد: دانشجویان نسبت به عملکرد دولت هم انتقاداتی مطرح کردند از جمله نماینده بسیج که خواهان عذرخواهی تیم مذاکره‌کننده شد چرا که تصمیمی را از طرف نظام گرفته و الان هم مسؤولیت آن را قبول نمی‌کند؛ همچنین نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با کنایه گفت «علاقه‌مندیم نتیجه برجام در مدارس آموزش داده شود تا دانش‌آموزان با عهدشکنی و شکست نگاه اعتماد به آمریکا آشنا شوند».

مظاهری با بیان این که وزارت علوم و شرایط آموزشی هم مورد نقد دانشجویان قرار گرفت، عنوان کرد: در صحبت یکی از دانشجویان اشاره شد که هزاران کنسرت در سطح کشور برگزار می‌شود اما با لغو مواردی خاص، این موضوع به کل کشور تعمیم داشته شده و از آن سوءاستفاده می‌شود؛ در جایی دیگر سخنان نماینده ناظر بر نشریات واکنش دانشجویان را برانگیخت و زمانی که صحبت در مورد حصر سران فتنه شد دانشجویان شعار مرگ بر فتنه‌گر سر دادند.

وی با اشاره به بخش دوم این جلسه تصریح کرد: توصیه رهبر معظم انقلاب این بود که انقلابی‌گری‌تان در دایره نظام تعریف شود و همچنین در مقابل روحیه انتقادی دانشجویان تأکید داشتند این روحیه صراحت و شجاعت را تمجید می‌کنم اما با یک سری نقدها موافق نیستم.

فعال دانشجویی دانشگاه پیام نور اصفهان یادآور شد: حضرت آقا در واکنش به صحبت‌های یکی از دانشجویان گفتند «اگر وقت بشود، نکاتی را خواهم گفت…» که دانشجویان خواهش کردند جلسه به دو بخش تقسیم شود و همه یک صدا می‌گفتند «بعد از افطار» این جا بود که آقا به کنایه گفتند «آقایان از کیسه خلیفه می‌بخشند!».

وی در خصوص توصیه کتاب‌خوانی در صحبت‌های حضرت آقا اذعان داشت: در بخشی دیگر از صحبت‌های رهبر انقلاب جایی که اشاره مقایسه‌ای داشتند میان فاصله درآمدی جامعه در دوره پهلوی گفتند «این مطلب در کتاب خاطرات عَلم آمده» بعد نگاهی به جمعیت کرده و ادامه دادند «البته شما که خیلی کتاب‌خوان نیستید» و بعد تأکید داشتند دوست دارم مطالعه شما زیاد باشد.

مظاهری در پایان خاطرنشان کرد: ایشان اشاره غیرمستقیم به فیلترینگ تلگرام هم داشته و عنوان کردند بعضی مواقع دچار حواشی پررنگ‌تر از متن می‌شویم، مسائلی در کشور برجسته می‌شود که ما را از موضوعات اصلی دور می‌کند، مثلاً «پیامرسان‌ها» به حاشیه پررنگ‌تر از متن شده و نباید به آن دامن زد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.