سرویس: اجتماعی 09:25 - سه شنبه 08 خرداد 1397

در ماه خدا ارزان به حرم خون خدا سفر کنید

عتبات 900 هزار تومانی در ماه رمضان

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: در ماه مبارک رمضان گروه‌های زمینی با قیمت 900 هزار تومان تعریف شده است که نسبت به گروه‌های دیگر ارزان‌تر است.

به گزارش اصفهان شرق، غلامعلی زاهد اظهار داشت: نسبت به دوره‌های دیگر سال در ماه مبارک رمضان گروه‌های زمینی با قیمت 900 هزار تومان تعریف شده است که نسبت به گروه‌های دیگر که تا یک میلیون و 200 هزار تومان قیمت داشتند ارزان‌تر است؛ البته گروه‌های قبلی نیز پابرجاست.

وی افزود: با اضافه شدن این گروه‌ها به جمع گروه‌های قبل سفر عتبات زمینی از 900 تومان که طرح جدید است آغاز می‌شود و قیمت‌های یک میلیون، یک میلیون و 100 نیز داریم همچنین سفرهای هوایی تا یک میلیون و 700 هزار تومان است؛ این طرح فعلاً برای ماه رمضان و تا 15 تیرماه تعریف شده است اما ممکن است ادامه پیدا کند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان در خصوص تغییراتی که ایجاد شده است تا هزینه‌ها کم‌تر شود، گفت: تغییر خاصی در این گروه‌های ارزان قیمت به وجود نیامده است و تنها از برخی هزینه‌های درون سازمانی کاسته شده است و هیچ تغییری در خدمات اصلی مثل بیمه، رفت و آمد، خوراک و اقامت ایجاد نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سهمیه‌ای که برای این طرح وجود دارد ممکن است در برهه زمانی خاص همه دفاتر زیارتی مشمول این طرح نشوند؛ در حال حاضر 200 دفتر زیارتی داریم و مثلاً ممکن است 30 گروه تعریف شود از همین رو بر اساس تقسیم‌بندی‌ها و امتیازاتی که دفاتر دارند سهمیه به برخی دفاتر اختصاص پیدا می‌کند.

زاهدی در رابطه با نحوه اطلاع از دفاتری که شامل این طرح می‌شوند، بیان داشت: با توجه به این که سامانه ثبت‌نام به صورت اینترنتی است، زائران با مراجعه به هر دفتر زیارتی ثبت‌نام به عمل می‌آورند و سپس به دفتر مربوطه که سهمیه مورد نظر را دارد معرفی می‌شوند.

 سفرهای عتبات عالیات در مدت 7 روز و 6 روز زمینی است که به شهرهای نجف اشرف، کربلای معلا، کاظمین و سامرا سفر انجام می‌شود.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.