سرویس: اجتماعی 15:07 - دوشنبه 07 خرداد 1397

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

سناریویی برای جیره‌بندی آب اصفهان نداریم

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: سناریویی برای جیره‌بندی آب در دستور شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیست و در صورتی که روند کم‌آبی ادامه یابد، تصمیمات جدیدی در خصوص مدیریت آب اصفهان اتخاذ خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، سیداکبر بنی طبا در خصوص افت فشار و قطعی آب اصفهان اظهار کرد: پیش از کمبود و افت شدید آب روز گذشته اصفهان، موضوع را در رسانه های جمعی اطلاع رسانی کردیم، چرا که میزان آب انتقالی از زاینده رود به تصفیه خانه باباشیخ‌علی 40 درصد کاهش یافته بود، بنابراین پیش بینی می کردیم که ذخایر منابع آب اصفهان رو به کاهش می رود.

وی افزود: روند مدیریت توزیع آب سد زاینده رود به گونه ای است که بتوانند حداقل آب در سد برای تابستان و شهریور ماه  ذخیره شود، بنابراین مدیریتی برای آزاد سازی آب در حال انجام است تا در پایان فصل یا پاییز با مشکل کمبود آب مواجه نشویم.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه متاسفانه استان و سرشاخه های زاینده رود با کمبود بارش مواجه است، تصریح کرد: در راستای کمبود 40 درصدی آب تصفیه خانه باباشیخ‌علی، 10 درصد این کسری از محل منابع داخلی و چاه ها تامین می شود.

وی افزود: در مجموع 56 شهر و 300 روستا  که تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارند به دلیل محدودیت منابع آب طرح ، به غیر از تصفیه خانه باباشیخعلی ، آب موردنیاز این مناطق  نیز  از 106 حلقه چاه، آبی برابر با 756 لیتر بر ثانیه تا مین می شود ، البته این میزان آب کفاف نیاز استان اصفهان را نمی دهد و در مجموع با کمبود 30 درصدی آب در هر شرایطی مواجه هستیم.

بنی طبا در پاسخ به این سوال که آیا آب اصفهان جیره بندی خواهد شد؟ اظهار کرد: به محض افزایش دما در اصفهان، کولر های آبی وارد مدار می شوند که حداقل معادل 2 نفر آب مصرف می کنند که شرایط تامین آب شرب استان سخت تر می شود، اما هنوز سناریویی برای جیره بندی در دستور شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیست.و تلاش می شود چنین موضوعی اتفاق نیفتد اما انچه مسلم است اینکه مردم برای دسترسی پایدار به آب شرب باید حداقل 30 درصد در مصرف خود صرفه جویی کنند

وی تاکید کرد: در صورتی که روند کم آبی ادامه یابد تصمیمات جدیدی در خصوص مدیریت آب اصفهان اتخاذ خواهد شد، اما اکنون تصمیم برای جیره بندی در محاسبات وزارت نیرو وجود ندارد.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در پاسخ به این سوال که احتمال دارد آب انتقالی به تصفیه خانه بابا شیخ‌علی به کمتر از میزان فعلی برسد یا خیر، اظهار کرد: این حداقل میزان آب بوده و احتمال افزایش وجود دارد چرا که تغییرات کم یا زیاد آب تابع برداشت های آب در حوضه بالادست است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.