سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 19:15 - یکشنبه 24 فروردین 1393

دبیر چهارمین کنگره ملی فاطمه شناسی

سبک زندگی فاطمی در چهارمین کنگره ملی فاطمه شناسی

حجت الاسلام صادق زاده گفت: چهارمین کنگره ملی فاطمه شناسی همزمان با میلاد بانوی هستی در راستای سبک زندگی فاطمی با استقبال بالای اندیشمندان داخل و خارج از کشور برگزار می شود.

به گزارش اصفهان شرق : امسال هم طبق سال گذشته و این سنت حسنه کنگره ملی فاطمه شناسی در اصفهان برگزارمی گردد که امسال با همکاری شرکت نمایشگاههای بین المللی استان، صدا و سیمای مرکز اصفهان و موسسه امام مبین در اصفهان درتاریخ 29/1/1393آغاز به کار چهارمین کنگره باعنوان سبک زندگی فاطمی در جشن بزرگ مادرآسمانی ها شروع خواهد شد.

در این رابطه مصاحبه ای با حجت الاسلام صادق زاده دبیر این کنگره ملی داشته و گزارش کاملی از روند این کنگره داشتیم.

در خصوص 3 دوره گذشته برگزار شده گزارشی را بیان فرمایید:

ضمن عرض خسته نباشید خدمت شما عزیزان به استحضارمی رساند که به فضل الهی و مدد خود حضرت زهراسلام الله علیها طی 3سال گذشته با همکاری تعدادی از دستگا هها و موسسات مردمی و حوزه علمیه اقدام به برگزاری کنگره کشوری و در یک سال بین المللی فاطمه شناسی با موضوعات دردانه هستی و بنت النبی و عفیفه عالم نموده ایم که با استقبال بسیار خوبی توسط اندیشمندان وعلماء در سطح کشور و در یک سال از خارج از کشور بود که بیش از2500مقاله ازسراسرکشور و30مقاله از خارج از کشور حاصل این3 کنگره بود که در همین خصوص بهرمندی ازاساتید حوزه و دانشگاه و مراجع عظام تقلید و علماء بوده است.

کدام دستگاه ها نقش محوری در این خصوص داشته اند ؟

بحمدالله در3سال گذشته همه نهادها و دستگاه ها انگیزه فراوانی نسبت به حضور در این کنگره داشته اند و بیش ازهمه شرکت نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان و صداوسیمای مرکز اصفهان و نیز استانداری اصفهان به همراه دانشگاه آزاد منطقه 4بسیارموثر و قوی عمل نموده اند البته اینجا باید به نقش حوزه علمیه وآموزش و پرورش نیز اشاره نمود.

چرا امسال کنگره را در2نوبت و متفاوت برگزار نموده اید؟

در چند ماه گذشته با عنایت به مشورتی که با دوستان نمودیم و حجم زیاد استقبال کننده عمومی و اندیشمندان و نیز بهره مندی اساتید و متخصین ضرورت جدایی این جلسات بسیار ضروری بود و نیز لذا امسال تبلیغات اصل کنگره را از قبل و ارسال مقالات شروع شد که آغاز به کار چهارمین دوره را مصادف با ایام میلاد حضرت فاطمه الزهراه سلام الله علیها همراه با یک جشن بزرگ عمومی بعلاوه اینکه امسال چون نام کنگره سبک زندگی فاطمی بوده است سعی شده که این برنامه گسترش پیدا کند تا ایام آخر ذالحجه که مصادف با روز خانواده و نزول آیات هل اتی هست مرحله دوم انجام شود که در این مدت بتوان هم اندیشمندان زیادتری وارد این عرصه شوند و انشاء الله جلسه تخصصی و کاربردی به انجام رسد.

آیا کتاب درخصوص مقالات این 3دوره چاپ شده است؟

متاسفانه هنوز به چاپ نرسیده و انشاء الله در کنگره تخصصی کتاب مقالات 3دوره که برگزیدگان آنان می باشد به چاپ خواهد رسید.

زمان برگزاری آغاز بکارکنگره چهارم چه تاریخی است؟

روز جمعه 29/1/93زمان برگزاری آغاز بکار چهارمین کنگره فاطمه شناسی با نام سبک زندگی فاطمی است که در جشن بزرگ مادرآسمانی ها این کار انجام خواهد شد البته ساعت 8شب شروع جشن می باشد که ازهمه زوج های جوان و علاقمندان به همراه خانواده دعوت می شود در این مراسم شرکت فرمایند ضمنا به40نفربرگزیده هم جوایزی اهداء خواهدشد این جشن بزرگ دراصفهان پل شهرستان سالن شرکت نمایشگاههای بین المللی استان برگزار می شود.

برنامه های خاصی در این کنگره دنبال می کنید؟

خوشبختانه با حضور مسئولین استان و نیز بهره مندی از خطیب توانا و کشوری حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومن و بهره مندی از مداح عزیزحاج مهدی سروری از مشهد مقدس این برنامه به انجام خواهد رسید البته برنامه های متنوع و شاد فرهنگی را در کنار این برنامه خواهیم داشت.

سخن آخر

من ازهمه خبرگزاری ها و رسانه هایی که نسبت به انعکاس این رویداد معنوی ومذهبی اقدام می کنند تقدیرو تشکر می کنم و امیدوارم که در پناه خداوند تبارک و تعالی موفق وموید باشید.

ضمنا به صورت ویژه از مدیر عامل محترم شرکت نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان آقای مهندس محققیان و مدیر کل محترم صدا و سیمای مرکز اصفهان جناب آقای مهندس کلباسی تشکر بعمل می آوریم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.