اصفهان شرق

آمادگی هرگونه کمک به دولت را داریم/از آمریکا کاری جز جنگ نرم بر نمی آید

کدخبر: 168293
1397/03/06 در ساعت 17:36

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام احمد سالک در خصوص پیامدهای خروج ترامپ از برجام گفت : ۴۰سال است که شاهد دشمنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا با جمهوری اسلامی هستیم.  همه طرح های آنها از حیث سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی علیه جمهوری اسلامی بوده و این مطلب برای ملت ما روشن است؛ آمریکا سرجنگ و ستیز با اصل نظام جمهوری اسلامی دارد. جمهوری اسلامی ایران، یک حکومت مستقل در جهان، مبتنی بر ارزش های دینی است، آمریکا دستش از امر و نهی کردن به چنین حکومتی، کوتاه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: در مسئله برجام، علی رغم اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند به آمریکا اعتمادی نیست،  اما مانع از انجام مذاکره نشدند؛ چنانکه در ارتباط با کشورهای اروپایی نیز همین مطلب را اشاره کردند. حال اینکه ترامپ از برجام خارج شد، باید بررسی کنیم چه اتفاقی می افتد، اولین ابزاری که در دست آمریکا است و اعلام هم کرد این بود که تحریم ها را تشدید خواهد کرد.

سالک گفت: با این وجود، امروز جمهوری اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی خود، از ابعاد مختلف و در زمینه های گوناگون پیشرفت های بسیاری داشته است، جمهوری اسلامی ایران توانسته به فناوری هسته دست پیدا کند، در رشته های بهداشت، نانو و …به جایگاه های جهانی رسیده ایم؛ بنابراین از وظایف ما این است که در مقابل زیاده خواهی آنها ایستادگی کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: کشوری که در اوج قدرت است و علی رغم تحریم هایی که در ابعاد مختلف داشته قادر است مسیر خود را ادامه دهد، آمریکا و اسرائیل نمی توانند علیه آن کاری کنند، جز همین که در شاخه جنگ نرم، تبلیغات وسیعی را علیه جمهوری اسلامی انجام دهند.

سالک تصریح کرد: من فکرمی کنم آمریکا در شرایطی قرار گرفته است که نخست، مردم آمریکا بیدار شده اند. ثانیاً جهان نسبت به ظلم هایی که آمریکا و اسرائیل نسبت به ملت ها انجام می دهند، آگاهی پیدا کرده اند. در چنین شرایطی کشورها و ملت ها، قدرت مقاومت خود را در مقابل آمریکا و اسرائیل افزایش داده اند؛ نمونه اش هم سوریه، عراق و دیگر مناطق دنیا است، لذا آمریکا ناراحت می شود که دستش از خیلی چیزها کوتاه می شود و ناچار است دشمنی و خصومت  این چنینی انجام دهند،  ولی انشالله راه به جایی نخواهد داشت.

نتیجه مثبتی در حفظ برجام با اروپا نمی بینم

این نماینده مجلس در خصوص واکنش دولت و سخنان روحانی گفت: آقای روحانی به دنبال این است که به یک نحوی برجام را حفظ کند، ولی ایشان باید بداند وقتی آمریکا از این صحنه خارج شد دیگر چاره ای نیست، شاید این مذاکره با اروپا هم به جایی نرسد جز عهد شکنی.  بدعهد های اروپا از آمریکا بدتر است واروپا قطعا بد عهدی انجام خواهد داد، من خیلی نتیجه مثبتی در حفظ برجام با اروپا، نمی بینم.

سالک ادامه داد: آن چیزی که در طول این ۴۰ سال، قدرت جمهوری اسلامی را مضاعف کرده وحدت امت، قانون محور بودن، ولایت و پشتیبانی از ولایت است. امروز با این حرکتی که ترامپ کرد، انسجام تشکیلاتی نظام قوی تر خواهد شد، امام صادق(ع) جمله ای دارند که می فرمایند: الحمد لله الذی جعل أعدائنا من الحمقی.. «خدارا شکر می کنم که دشمنان ما از احمق ها هستند».

آن روز را می بینیم که آمریکا تسلیم اسلام بشود

سالک تصریح کرد: بنابراین خروج ترامپ از برجام،  انسجام و وحدت امت ما را تقویت خواهد کرد و کسانی که در داخل ایران دل به آمریکا بسته بودند، متوجه شدند که این دل بستن هم فایده ایی ندارد و باید روی پای خود بایستند. ما مطمئن هستیم اسلام در سطح جهان گسترش پیدا می کند، آمریکا راهی ندارد جز اینکه زیر پای انقلاب له و تسلیم شود یا اینکه در اختیار اسلام قرار بگیرد آن روز را ما می بینیم که آمریکا تسلیم اسلام بشود.

سالک برای تداوم و افزایش وحدت و انسجام ملت گفت: به دولت پیشنهاد می کنم بیشتر به مأموریت های داخل کشور بپردازد، یعنی مسئله بیکاری را حل کند، کنترل ارز را با قدرت داشته باشد، کمک کند این نقدینگی که در کشور بالا رفته است به سمت صنعت و کشاورزی و تولید بیشتر هدایت شود.  ۲۴ سیاست، اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند و از وضعیت داخل کشور برای خودکفایی در ابعاد مختلف با کمک و مشارکت مردم بهره گیرد. اگر خودکفایی حاصل شود؛ قدرت ایران بیشتر می شود و بسیاری از مسائل حل خواهد شد؛ هر چند در حال حاضر نیز خودکفا هستیم.

سالک در خصوص همکاری مجلس با دولت برای ایجاد شرایط بهتر گفت: مجلس برای دولت کار ریل گذاری را انجام می دهد؛  در حال حاضر مجلس برای بحث اقتصاد و کسب و کار حلال، قانون ها ی متعدد تصویب کرده است که قانون رفع موانع تولید و فعالیتهای اقتصادی از جمله آنها است. البته این  قوانین باید اجرایی شوند، لازم است دولت براساس قانون پیش برود و قانون گریزی نکند، بنده به عنوان یک عضو مجلس اعلام می کنم ما آمادگی هرگونه کمک به دولت را داریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص ارزیابی عملکرد دولت گفت: باید بگوییم؛ دولت کارهای خوبی انجام داده است، اما آیا این کارهای خوب کافی بوده است؟ مجلس نوعی ارزیابی از عملکرد دولت داشته که بر اساس آن مشخص شد دولت در برخی موارد از جمله در خصوص  اصل ۴۴ ، ۲۰ تا ۲۵  مورد قانون گریزی داشته است،  یا مثلاً برنامه ای در سال ۹۴ در قانون تصویب شده است، ولی در  سال ۹۶ هنوز آیین نامه ای برای آن را ننوشته اند.

وی تأکید کرد:  این نوع کارها موجب می شود دولت در مأموریت های خود موفق نباشد،  اینکه هر هفته حاشیه سازی بکنند و بخواهند با گفتمان درمانی مسائل را حل کند، قابل قبول نیست، باید به اصل کارهایی که مصوب دولت و مجلس است بپردازند. خلاصه باید از خارج  دل بکنیم و به مسائل کشور بپردازیم.

انتهای پیام/ایمنا