سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:34 - یکشنبه 24 فروردین 1393

باغچه ای که 40 سال است آب نخورده +عکس

“دیوید لاتیمر” یکی از باغچه های درون شیشه ای را در سال 1960 برای خود درست کرده است و از آن زمان تا به حال تنها یکبار در سال 1972 به آن آب داده است ولی همیشه سبز و زیبا بوده است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، باغچه یکی از مکان هایی است که نیاز به آبیاری مداوم دارد تا به بهترین حالت رسیده و زیبایی بی نظیری را از خود نشان دهد. باغچه ها در انواع مختلف وجود دارند و از میان آن ها می توانیم به باغچه های درون شیشه اشاره کنیم.

“دیوید لاتیمر” یکی از باغچه های درون شیشه ای را در سال 1960 برای خود درست کرده است و از آن زمان تا به حال تنها یکبار در سال 1972 به آن آب داده است ولی همیشه سبز و زیبا بوده است به طوری که تعجب همه را به خود جلب کرده و رکورد جدید را به نام خودش به ثبت رسانده است.

دیوید می گوید در طول همه این مدت تنها شیشه را به سمت خورشید برده است تا نور کافی به گیاهان درون آن برسد ولی به هیچ عنوان آن را خیس نکرده است یا حتی دست به خاک گیاهان درون آن هم نزده است.

گیاهان درون این شیشه دچار یک حالت چرخشی آب شده اند به طوری که 42 سال است آب درون خاک از ریشه ها جذب شده و به برگ ها می رسد سپس تبخیر شده و باز هم درون شیشه به خاک ها می رسد تا زندگی اش چریان داشته باشد.

 

2163186_432
2163184_866
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.