اصفهان شرق

جیره بندی در کار نیست اما صرفه جویی کنید

کدخبر: 168234
1397/03/05 در ساعت 15:00

به گزارش اصفهان شرق، اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار گزارش‌هایی مدعی شدند قطعی آب چند روزه مناطق مرکزی اصفهان ناشی از اجرای طرح جیره بندی به صورت خاموش است.

در حالی که جیره بندی بدون اطلاع قبلی امری مطلوب نیست اما، اعلام جیره بندی از سوی شرکت آبفا اصفهان منجر به برداشت بیش از نیاز آب می‌شود که پس از جریان مجدد آب به لوله‌ها مقادیرزیادی از آن دور ریخته می‌شود. از این رو سیاست مدیریت آب شرب اصفهان مبنی بر جلوگیری حداکثری از جیره‌بندی بوده است.

سید اکبر بنی طبا سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در گفت و گو با ایمنا، برای چندمین بار اجرای طرح جیره بندی را رد کرد و حتی گفت که با بارش‌های اخیر وضعیت آب شرب کمی بهتر از قبل شده است.

وی افزود: نه تنها افت فشار وجود ندارد بلکه فشار آب در مناطق مختلف اصفهان بهبود یافته است، ممکن است قطعی‌های آب مربوط به ۵ روز گذشته باشد اما به طور کلی شرایط کمی بهبود یافته است.

سخنگوی شرکت آبفا اصفهان گفت که این شرکت تمامی تمهیدات و بسترسازی برای ورود کمترین آسیب به مصرف کننده، به منظور تامین حداکثری آب شرب انجام می‌دهد.

گفتنی است، با توجه به کاهش آب ذخیره شده پشت سد، ورودی سد در ایام مختلف ممکن است متغیر باشد. این تجربه‌ای است که در ماه گذشته هم آن را شاهد بودیم و دلیل قطعی آب برخی از نقاط اصفهان همین بود. این عمل توجیهی برای مدیریت آب و باقی ماندن آن تا ایام بارش است و عملی مبنی بر سهیمه و جیره بندی تلقی نمی‌شود. از این رو بهتر است به جای توجه افکار عمومی به سمت جیره بندی که سودی به جز ذخیره سازی بیش از حد آب و رها سازی آن ندارد، به صرفه جویی بیش از پیش در مصرف آب تاکید کنیم.

انتهای پیام/ایمنا