سرویس: غیر تولیدی 10:43 - شنبه 05 خرداد 1397

متخصص پزشکی ورزشی مطرح کرد

بهترین زمان برای ورزش در ماه رمضان

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بهتر است از انجام فعالیت‌های هوازی که شدت‌شان متوسط رو به بالاست، در ایام ماه رمضان پرهیز کرده و افراد این فعالیت‌ها را در شدت‌های پایین انجام دهند.

به گزارش اصفهان شرق،محمد حسبی متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره شدت و مدت زمان ورزش در ماه مبارک رمضان گفت: تمرینات هوازی، چون به طور طولانی مدت انجام می‌شوند بنابراین انرژی زیادی از فرد می گیرند.
وی تاکید کرد: بهتر است از انجام فعالیت‌های هوازی که شدت‌شان متوسط رو به بالاست در ایام ماه رمضان پرهیز کرده و افراد این فعالیت‌ها را در شدت‌های پایین انجام دهند. همچنین توصیه می‌شود فعالیت‌های هوازی یک یا دو ساعت بعد از افطار انجام شود آن هم در حدی که قوای بدنی افراد حفظ شود.
وی با تاکید بر اینکه زمان افزایش قوای بدنی توسط ورزش را باید به بعد از ماه رمضان موکول کرد، گفت: اشخاص باید تمرینات مقاومتی را با شدت مناسب انجام داده و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تمرینات هوازی داشته باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه کرد: افراد باید حتما در زمان‌های مجاز-وعده افطار تا وعده سحری- آب مصرف کنند و ورزش در شرایطی که آب بدن کافی نیست، توصیه نمی‌شود.
وی در پایان گفت: انجام تمرینات نرمشی و انعطاف پذیری به دلیل اینکه نیاز به صرف انرژی خاصی نیست، می‌تواند در ساعات روزه داری  و به صورت تمرینات سبک ورزشی انجام پذیرد.

انتهای پیام/میزان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.