اصفهان شرق

اعتمادی به آمریکا و اروپایی که حلقه به گوش آمریکاست نیست/ استاندار به کشاورزان گزارش دهد

کدخبر: 168193
1397/03/04 در ساعت 18:49

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی  اظهار داشت:ماه رمضان یک تالار پذیرایی است که خداوند بندگان خود را به این تالار دعوت می کند ودهلیز ورودی این تالار روزه است و در این ماه هر عمل مباحی که از طرف بندگان صورت می گیرد مشروط به روزه دار بودن او عبادت محسوب می گردد .

وی در ادامه به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) اشاره و افزود: ای مردم ماه خدا به شما رو کرده است ماهی که در آن برکت ورحمت سرشار الهی جاریست و مغفرت در این ماه نسبت به ماه های دیگر بیشتر است در این ماه نفس کشیدن روزه دار تسبیح و اعمال او مورد قبول می شود وخواب او عبادت محسوب می شود.

امام جمعه ورزنه تصریح کرد:خداوند متعال این ماه را برای دعوت بندگان و نزدیک شدن آنها به خود قرار داده است که باید قدر این ماه ولیالی آن را بدانیم واز قرائت قرآن در این بهار قرآن غفلت نکنیم.

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم  به آیه 75 سوره آل عمران اشاره واظهار داشت: خداوند کفار اهل کتاب را به دو دسته تقسیم می کند دسته اول آنهایی که اگر امانتی به آنها سپردید برمی گردانند ودسته دوم خیانت در امانت می کنند وبد عهد هستند آنها مردم مستضعف را زیر دست خود می پندارند ومی گویند سلطه ای بر ما ندارند وامروز بزرگترین نمونه خیانت در اعتماد مردم  ،آمریکای جنایتکار است و بعداز او اروپایی ها هستند.

 خطیب جمعه ورزنه تصریح کرد:مقام معظم رهبری بارها مردم ومسئولین را از اعتماد به آمریکا برحذر داشته اند و هشدار داده اند پس اگر به قرآن وپیامبران وائمه معتقد باشیم می فهمیم که آمریکا مورد اعتماد نیست و آنهایی هم که اعتقاد ندارند با تجربه برای آنها ثابت شده است که اعتمادی به آمریکا و اروپایی که حلقه به گوش آمریکاست نیست.

حجت الاسلام شامحمدی به بی آبرویی استکبار نزد مردم ایران اسلامی اشاره واظهار داشت:  امروز آمریکا و انگلیس و سردمداران استکبار در نزد ملت ایران اسلامی بی آبرو هستندو مورد اعتماد مردم نیستند.

امام جمعه ورزنه به آیه 29 سوره فتح اشاره و بیان داشت: خداوند می فرماید پیامبر،رسول و فرستاده خداست وکسانی که همراه او هستند با کافران به شدت برخورد می کنند و بین خودشان مودت ودوستی بر قرار است ودر حال رکوع وسجود هستند پس باید بدانیم اگر در مسجد ویا اجتماع ها ی مذهبی دیگر رکوع وسجود بجا آوریم و مصافحه کنیم ومرگ بر آمریکا نگوییم همراهی پیامبر در شدت برخورد با کافران را نداشته ایم و بدانیم که جنگ با کفار پایانی ندارد.

وی به آیه 111سوره توبه اشاره وافزود: از مومنین جان ومال آنها را خداوند خریداری می کند وبهشت به آنها می دهد ودر مبارزه با کفار هم می کشند وهم کشته می شوند  ملت ایران اسلامی به خوبی به این آیه عمل کرده اند ومبارزه با کفر را سرلوحه خود قرار داده اند ومرگ بر آمریکا یکی از شعار های اصلی وارزشی ملت ایران اسلامی می باشد.

حجت الا سلام شا محمدی  درادامه به مباحث کشاورزان اشاره و اظهار داشت: در سال گذشته استاندار اصفهان قول تامین 450میلیار تومان و پرداخت به کشاورزان بعنوان حق نکشت را دادند که دوماه از سال 97 گذشت واز ایشان میخواهیم گزارشی از پیگیری های خود در این خصوص وهمچنین تسویه پساب جهت کشت گلخانه برای شرق اصفهان را به کشاورزان ارائه دهند ودر جهت تخصیص وپرداخت به کشاورزان به جد تلاش کنند ودر اولین فرصت این کار صورت گیرد.

امام جمعه ورزنه در پایان افزود:از حضور همه روحانیون عزیز که از راه های دور جهت تبلیغ در این ماه در بخش بن رود حضور یافته اند تشکر می کنیم وموفقیت روز افزون برایشان مسئلت داریم.