سرویس: اجتماعی 15:23 - جمعه 04 خرداد 1397

نماینده کامیون داران شهر ورزنه:

پایین بودن کرایه حمل و نقل نسبت به افزایش تورم و قیمت لوازم یدکی، فشار سنگینی بر کامیون داران وارد کرده است/ اجازه سوء استفاده و تخریب را به کسی نمی دهیم

اصغری نماینده کامیون داران شهر ورزنه گفت: کامیونداران به افزایش قیمت لوازم یدکی، لاستیک، حق بیمه رانندگان در سال های اخیر و پایین بودن نرخ کرایه نسبت به افزایش تورم گله مند هستند و از مسئولان می خواهند نسبت به این موارد چاره اندیشی کنند.

به گزارش اصفهان شرق، چند روزی است که خبرها حاکی از اعتصاب آرام کامیون داران شرق اصفهان همزمان با سراسر کشور دارد، تجمعی که نسبت به کاهش نرخ کرایه حمل و نقل و بالا بودن قیمت لوازم یدکی ایجاد شد و تا کنون هیچ حاشیه ای در شرق اصفهان به همراه ندارد زیرا مردم این منطقه هیچ گاه از ایجاد تجمع سو نیتی برای کشور ندارند و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان از سوی مسئولان ذیربط هستند.

محمد اصغری در گفتگو با اصفهان شرق از حدود 300 کامیون دار در شهر ورزنه خبر داد و اظهار کرد: زمانی که خشکسالی به منطقه شرق پا گذاشت و معیشت مردم تنگ شد، برخی از خانوارها به دنبال خرید کامیون برآمدند تا بتوانند زندگی را با لقمه حلال اداره کنند و این در حالی بود که شبانه روز کار کردند تا قسط خرید کامیون و بدهی ها را پرداخت کنند.

نماینده کامیون داران شهر ورزنه با اشاره به اینکه تاکنون مسئولی پاسخی به این اعتصاب آرام را نداده است، افزود: قطعا دنبال دردسر و اینکه کسی از این تجمع سوء استفاده  کند را به کسی نخواهیم داد و حتی اجازه نمی دهیم کسی غیر از کامیون دار به جمع ما بیاید ولی مسئولان باید در این رابطه پاسخی کامل دهند و مشکلات این قشر را به خوبی رصد کرده و برای حلش مدیریت کنند.

وی گفت: کامیون داران نسبت به پایین بودن کرایه حمل و نقل دغدغه دارند و این در حالی است که طی این سال ها افزایش چشمگیری در کرایه ها مشاهده نشده ولی تورم باعث افزایش قیمت لوازم یدکی، لاستیک، حق بیمه رانندگان و حتی افزایش دست دلال ها در این صنف شده است که وضع کامیون داران را روز به روز با مشکل روبه رو می کند.

اصغری مشکل سهیمه سوخت کامیون داران را علتی دیگر در رابطه با این تجمع عنوان و خاطرنشان کرد: سهمیه سوخت کامیون داران نسبت به مسافتی که باید طی کنند خیلی ناچیز است و چه بسا مثلا یک کامیون برای بارگیری تره بار، باید 1700 کیلومتر را طی کند و با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت که اکثر هزینه سوخت را باید بدون سهمیه بپردازد و در آخر هم چیزی عاید زندگی اش نمی شود.

وی با اشاره به حق بیمه ای که رانندگان باید بپردازند تا پس از 30 سال بتوانند از حق بازنشستگی استفاده کنند، این گونه مطرح کرد: متاسفانه علی رغم مشاهده سختی های شغل رانندگی، تاکنون کسی این حرفه را جز مشاغل سخت به حساب نیاورده و حتی پس از پرداخت حق بیمه که هر روز افزایش می یابد، قشر راننده هیچ پاداشی در بازنشستگی ندارند و می طلبد مسئولان نسبت به این مشکلات چاره جویی کنند تا کامیون داران بیش از پیش آسیب نبینند و زندگی شان دستخوش هزینه های بالایی که باید از جیبشان بدهند، نشود.

نماینده حاضر در جمع کامیون داران شهر ورزنه با اشاره به دلال بازی های شرکت های حمل و نقل گفت: دلال بازی شرکت های حمل ونقل مزید بر مشکلات است و اجازه نمی دهد که رانندگان و کامیون داران به حق خود برسند زیرا با حضور دلال ها و شرکت های حمل ونقل بارنامه نویس، کرایه کامیون دار کسر می شود و همه کرایه به دست آنها نمی رسد و باید مدیریتی در این خصوص حاصل شده و دست دلال ها از حق کامیون دار کوتاه شود.

وی افزود: در هر ارگانی می بینیم که نماینده آنها حرفی که می زند خریدار دارد ولی متاسفانه نماینده صنف کامیون داران مانند خود ما مورد حمایت نیست.

اصغری با بیان اینکه همه ما که در اعتصاب شرکت کرده ایم خواستار رسیدگی به مشکلات و ایجاد مدیریت قوی هستیم، گفت: مدیریت قوی می تواند نقش مهمی در حل مشکلات و مسائل بگذارد و صنف کامیون دار خواهان مدیریت قوی و کامل هستند تا بتواند همه مشکلات را اولویت بندی و راه حلی به نفع کامیون دار در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.