سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 09:30 - جمعه 04 خرداد 1397

حاجی دلیگانی:

لعنت آیندگان بر مجلسی که پالرمو را بپذیرد/ یک درصد ثروتمندان کشور عامل گرانی طلا و ارز

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: آیندگان نمایندگان مجلس را در صورت تن دادن به الحاق کشورمان به معاهده استعماری کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، لعنت خواهند کرد.

به گزارش اصفهان شرق، حسینعلی حاجی دلیگانی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در اجتماع روزه‌داران شاهین‌شهری اظهار کرد: آیندگان نمایندگان مجلس را در صورت تن دادن به الحاق کشورمان به معاهده استعماری کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، لعنت خواهند کرد؛ همان‌طور که نسل‌های پیش از ما دولت‌مردان گذشته را به خاطر پذیرفتن معاهده‌های ننگین گلستان و ترکمانچای لعنت کردند.

وی علت مخالفت خود و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را با این معاهده استعماری را از آن‌جهت بیان کرد: با ملحق شدن جمهوری اسلامی ایران به این کنوانسیون، قدرت‌های فرامنطقه‌ای هم چون آمریکا، بر اساس تعبیرهای خود کشورمان به حمایت از تروریسم متهم خواهند کرد و تحت‌فشار قرار خواهند داد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی، موسوم به پالرمو را هم از آن‌ جهت به ضرر کشورمان است که بندهایی در این نوع قراردادها وجود دارد که در آینده برای دکترین نظامی ما مشکل‌ساز خواهد شد.

وی ادامه داد: به‌طوری‌که تعریف آن‌ها از پول‌شویی و تروریسم با قوانین داخلی ما متفاوت است که همین امر باعث ایجاد مشکلاتی در آینده می‌شود.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: طرف‌های غربی از جمله آمریکا تلاش دارند با برجام و ارائه اسنادی به ایران در دوران پسابرجام، ایران را کنترل کنند.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از توزیع نامناسب ثروت در کشور انتقاد کرد و گفت: چرا باید بیش‌تر ثروت کشور در اختیار یک درصد جامعه باشد، ثروتمندان با تزریق ثروت خود در بازار از عوامل گران شدن طلا و ارز در کشور شده‌اند.

وی یادآوری کرد: دولت نباید مسائل اقتصادی کشور را با برجام گره بزند که باوجود جمعیت کافی، بهره‌مندی از 7 درصد از منابع زیرزمینی دنیا و اتکای به داخل، اقتصاد کشور قدرتمند خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور ادامه داد: شنبه‌های هر هفته بیش از 350 نفر ملاقات‌کننده دارم و اغلب آنان درخواست‌های اقتصادی و اشتغال  دارند؛ مردم مطابق قانون اساسی کشور، از دولت که قدرت اجرایی کشور را در اختیار دارد، رونق اقتصادی و اشتغال می‌خواهند.

وی افزود:دولت از یک‌سو می‌گوید تورم در کشور تک‌نرخی شده است اما افزایش قیمت‌های اقلام خوراکی و مصرفی، رقم‌های بیش‌تری را نشان می‌دهد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از روسای سه قوه می‌خواهم فرمایشات 25 روز پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار دهند که با وحدت و همدلی و همت مضاعف گره از مشکلات کشور بازکنند.

وی تصریح کرد: محورهای بیانات مهم مقام معظم رهبری را رونق اقتصادی، افزایش آمارهای اشتغال و کاهش بیکاری، توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، ثبات در بازار ارز، انضباط در مصرف بودجه کشور و حل مسائل و مشکلات نظام بانکی بیان کرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس تأکید کرد: هرجا که در برابر آمریکا و غرب ایستادگی کردیم توانستیم به حقوق خود هم چون حقوق هسته‌ای صلح‌آمیز برسیم و هر جا که دولت‌مردان از خود ضعف نشان دادند خسارت دیدیم هم چون ضعف‌هایی که در معاهده برجام، بر کشور تحمیل شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.