سرویس: فرهنگ و هنر 16:16 - چهارشنبه 02 خرداد 1397

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

مرحله اول طرح ایمن سازی ۳۳ پل آغاز شد/اجرا بر روی یک دهنه پل

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: مرحله اول طرح ایمن سازی ۳۳ پل بر روی یک دهنه از ۲۰۰ دهنه این پل تاریخی انجام شد.

به گزارش اصفهان شرق، فریدون ‌الله‌یاری  اظهار داشت: طرح نهایی ایمن سازی ۳۳ پل شامل ایمن سازی رواق‌ها و مسیر تردد گردشگران در سال گذشته مورد تصویب قرار گرفت و استفاده از حفاظ های کابلی با روکشی از چوب به تایید رسید به نوعی که این کابلها به پایه و کف پل به شکل پیچ شده وصل می شود.

وی افزود: این تصمیم با توجه به بازدیدهای میدانی از کف پل انجام شد چرا که مطالعات انجام شده نشان‌ می‌دهد در مرمت‌های دهه ۵۰ شمسی، کف سازی دهانه‌ها  با بتن انجام شده است و بر این اساس اجرای این طرح مداخله ای در اصل بنا ایجاد نمی‌کند.

الحاقی بودن نرده‌های حفاظی ۳۳ پل مشخص است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که در ارتباط با ۳۳ پل طرحی تصویب شد که الحاقی بودن نردهها مشخص باشد، بیان داشت: در این طرح از کابلهای فلزی استفاده  شده است تا از فاصله های دور قابل رویت نباشد و این کابلها دارای رویه ای و روکش چوبی خواهد بود تا از منظر نزدیک نیز در چشم گردشگران زیبا جلوه کند.

وی گفت: با توجه به اینکه امکان اتصال این حفاظ ها به دیوارههای تاریخی پل وجود نداشت قرار بر این شد که این کابلها به پایه و کف پل به شکل پیچ شده وصل شود.

مطالعه سه ماهه بر روی طرح ایمن‌سازی۳۳ پل

اللهیاری با تاکید بر اینکه طرح ایمن‌سازی۳۳ پل بیش از سه ماه مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است، تاکید کرد: این طرح در شرایط حاضر تنها بر روی یک دهنه از ۲۰۰ دهنه پل انجام می‌شود تا نظرات کارشناسی را دریافت کنیم و پیشنهادهای دوست‌داران میراث فرهنگی را نیز پذیرا هستیم.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های  این نهاد به مناسبت هفته میراث فرهنگی ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۵ برنامه فرهنگی برای این هفته در نظر گرفته شده که معرفی جاذبه های ناشناخته اصفهان مانند برج موزه هنرهای تزئینی از این جمله است.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.