اصفهان شرق

تأمین آب شرب به شرایط سد بستگی دارد/ ضرورت کاهش مصرف 30 درصدی

کدخبر: 168006
1397/03/02 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق، هاشم امینی در جمع مدیران طرح آبرسانی استان اصفهان اظهار کرد: با تخصیص 5.5 متر مکعب آب شرب برای 56 شهر و300 روستا، همه مردم استان اصفهان باید مصرف خود را تا 30 درصد کاهش دهند.

وی با اشاره به افت فشارآب در مناطق مختلف شهر اصفهان افزود: تنها ساکنان شهر اصفهان نیستند که با افت فشار و قطعی آب در طول شبانه روز مواجه می‌شوند بلکه این امر برای تمام مشترکان 56 شهر و 300 روستا که تحت پوشش طرح آبرسانی استان قرار دارند، به وقوع پیوسته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به روش‌های تأمین آب شرب در اصفهان گفت: باید همه مدیران طرح آبرسانی اصفهان، طرح‌های جایگزین تأمین آب شرب را با جدیت و سرعت بدون وقفه دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات حفر چاه‌ها در استان اصفهان باید هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد چراکه هیچ مانعی قابل قبول نیست؛ همچنین اجاره چاه‌ها از مردم و دیگر دستگاه‌ها به ویژه شهرداری باید در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی اجاره چاه‌ها را بسیار حائز اهمیت خواند و اذعان داشت: حتی اگر شده روزی یک ساعت چاه آب باکیفیت از افرادی که دارای چاه هستند را باید اجاره کرد تا منبع آبی به غیر از آب طرح در نظر گرفته باشیم.

وی با اشاره به کیفیت و سلامت آب شرب تصریح کرد: چاه‌هایی که شناسایی می‌شوند باید از لحاظ شیمیایی و میکروبی مورد تأیید قرار گیرند، به‌گونه‌ای که مقرر شد هرچه سریع‌تر تجهیزات لازم در این زمینه فراهم شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان شناسایی منابع جایگزین را حیاتی خواند و بیان داشت: در این شرایط یک لیتر بر ثانیه آب هم برای ما بسیار ارزشمند است پس تمام تلاش‌ها به صورت شبانه‌روزی برای شناسایی منابع جدید باید انجام شود تا بتوانیم حداقل 2 متر مکعب آب از طریق منابع جایگزین تأمین کنیم.

وی در پایان از مردم خواست تا با مدیریت مصرف آب، مسؤولان امر را در تأمین آب شرب همراهی کنند و ادامه داد: این روزها مردم باید بدانند که علاو بر محدود بودن حجم ذخیره سد زاینده‌رود، تأمین آب شرب مردم هم به حجم ذخیره سد زاینده‌رود بستگی دارد؛ پس مردم 56 شهر و 300 روستا طرح آب‌رسانی اصفهان باید مصرف آب را مدیریت کنند.

انتهای پیام/فارس