سرویس: دسته‌بندی نشده 13:30 - سه شنبه 01 خرداد 1397

مدرس حوزه:

آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی سرمایه عظیم در شهر اصفهان است/ به جای تغییر نام، شخصیت علما و شهدا را معرفی کنید

حجت الاسلام عمومی مدرس حوزه گفت: پدیده تغییر نام، یک پوسته و ظاهر است که ما مشاهده می کنیم و قطعا این امر ریشه هایی دارد و باید دقت کرد که چه باورهایی پشت تغییر نام است.

مدرس حوزه در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به تغییر نام خیابان آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی، اظهار کرد: پدیده تغییر نام یک پوسته و ظاهری است که ما مشاهده می کنیم و قطعا این ریشه هایی دارد که باید بیشتر به ریشه ها توجه کرد.

حجت الاسلام محمد عمومی تاکید کرد: باید دقت کرد که چه باورها و نگرش هایی در این زمینه و پشت تغییر نام ها وجود دارد و از طریق خودش و با منطق و استدال با این افراد روبه رو شد.

وی با بیان اینکه افرادی که به دنبال تغییر نام خیابان ها هستند باید دو نکته را مد نظر قرار دهند، افزود: افرادی که درصدد تغییراتی هستند باید اولا اولویت ها را مدنظر داشته باشند که در انجام اولویت ها دچار خطا نشوند و ثانیا اگر نامی مد نظرشان است، به دنبال نامگذاری بر مکان هایی باشند که جدیدا ساخته می شود.

مدرس حوزه علمیه گفت: نام بزرگان، شهدا و علما جنبه نمادین دارد و قطعا پشت سرش فکر و باوری بزرگ است که تغییر این نام ها جایز نیست و باید دقت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه شخصیت آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی، سرمایه عظیم در اصفهان است، تصریح کرد: اگر باور برخی بر این است که  برخی نام ها ناشناخته است بیایند و به جای تغییر نام بر روی معرفی شخصیت وقت بگذارند.

حجت الاسلام عمومی خاطرنشان کرد: علما و شهدا شخصیت های علمی، اجتماعی و دینی ما هستند که اگر به خوبی روی آن سرمایه گذاری شود، آثار و برکات خوبی را برای شهر به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.