سرویس: سیاسی 17:06 - دوشنبه 31 اردیبهشت 1397

نماینده مردم اصفهان در مجلس

دولت آینده عراق به دنبال توازن بین ایران، آمریکا و عربستان خواهد بود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: کسانی که درعراق انتخاب می شوند نمی توانند بر خلاف دیدگاه و نظر مردم خود اقداماتی را انجام دهند؛ بنابراین وضعیت رابطه بین دو کشورایران وعراق چندان تحت تاثیر اتفاقات خاص قرار نمی گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، حیدرعلی عابدی در خصوص پیروزی ائتلاف سائرون در پارلمان عراق گفت: در انتخابات اخیر عراق هیچ یک از این گروهها به حد نصاب لازم نرسیدند؛ چه گروه مقتدی صدر و چه گروههای دیگر؛بنابراین این گروهها برای تشکیل دولت به ائتلاف نیاز دارند.

وی با بیان اینکه پیوندهای عمیق عاطفی، فرهنگی ومذهبی سالهای سال باعث تقویت روابط ایران و عراق شده است، گفت: با توجه به این که ایرانی ها برای مردم عراق احترام زیادی قائل هستنند، هرچه مردم عراق برای سرنوشت سیاسی خود تصمیم بگیرند از طرف مردم ایران پذیرفتنی  است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرد: در اثر یاری و کمکی که مردم عراق در طی این دوران وسالها از طرف مردم ایران دیده اند، ظرفیتی برای ادامه دوستی و رابطه بین دو ملت به وجود آمده که همیشه مستحکم، قوی و محکم خواهد بود.

 عابدی خاطر نشان کرد: کسانی که درعراق انتخاب می شوند نمی توانند بر خلاف دیدگاه و نظر مردم خود اقداماتی را انجام دهند؛ بنابراین وضعیت رابطه بین دو کشورایران وعراق چندان تحت تاثیر اتفاقات خاص قرار نمی گیرد.

 وی افزود: البته در بعد منطقه ای موقعیت ایران در عراق می‌تواند مقداری تحت تاثیر مسائل مختلفی قراربگیرد، ولی دولت عراق درحال حاضر دارای موقعیت خوب وتثبیت شده ای است ومسلما دولت آینده هم به دنبال یک  فرصت برای ایجاد توازن بین ایران، آمریکا و عربستان است و حتما ائتلاف آینده در صدد چنین کاری خواهد بود.

این نماینده مجلس یاد آورشد: ایران همیشه هر قدمی درسوریه وعراق برداشته براساس خواست دولتهای این کشورها بوده است. حال باید صبر کرد و دید دولتی که بعد از این انتخابات تشکیل می شود چه انتظاراتی از ایران دارد تا ایران در همان راستا با آن کشور رابطه برقرارکند.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.