سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:38 - یکشنبه 24 فروردین 1393

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان:

کشاورزان منتظر آب برای کشت پاییزه هستند

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کشاورزان استان اصفهان برای کشت بهاره خود نیاز به آب داشتند که البته مسئولان قول‌هایی برای بازگشایی آب زاینده‌رود برای کشت پاییزه و به خصوص کشت گندم داده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق: مهدی بصیری با اشاره به وضعیت منابع آبی استان اصفهان اظهار کرد: کشاورزان استان اصفهان برای کشت بهاره خود نیاز به آب داشتند که البته مسئولان قول‌هایی برای بازگشایی آب زاینده‌رود برای کشت پاییزه و به خصوص کشت گندم داده‌اند.

وی ادامه داد: در سفر اخیر وزیر نیرو به اصفهان، قول‌هایی توسط وزیر نیرو، استاندار، معاونین وزیر نیرو و معاون وزیر جهاد کشاورزی جهت بازگشایی آب زاینده‌رود در آبان ماه داده شد.

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان افزود: طبق صحبت‌هایی که انجام شده قول‌هایی برای بازگشایی آب در 10 آبان ماه داده شده که امیدواریم این صحبت‌ها اجرایی شود.

وی یادآور شد: اگر قرار باشد آب رودخانه در تاریخ گفته شده باز شود نیاز است صرفه جویی‌ها افزایش یابد تا منابع لازم جهت بازگشایی آب رودخانه فراهم شود.

بصیری در پاسخ به این سوال که آیا در ماه‌های آینده جیره‌بندی آب در سطح استان را شاهد هستیم اعلام کرد: هیچ گونه خبری در ارتباط با جیره بندی آب در استان ندارم ولی بعید است این اتفاق رخ دهد اما لازمه اجرایی نشدن جیره بندی تنها صرفه جویی مردم است که کمک زیادی به حفظ ذخایر آبی استان در شرایط کنونی می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.