سرویس: خواندنی 11:55 - دوشنبه 31 اردیبهشت 1397

محققان هشدار می دهند؛

امواج«WiFi» تهدیدی جدی برای جانداران است

محققان موسسه حفاظت از محیط زیست “Buglife” انگلیس هشدار دادند، تشعشعات الکترومغناطیسی حاصل از “WiFi” و خطوط برق، سلامت حیات وحش و جانداران را تهدید می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق، یک بررسی جدید نشان می‌دهد که تشعشعات الکترومغناطیسی حاصل از سیستم‌های ارتباطی از قبیل: “WiFi”، اینترنت نسل “۲G”، “۳G “، “۴G ” و خطوط برق، تهدیدی جدی برای گیاهان، حشرات، پرندگان و جانوران دیگر است.

کارشناسان معتقدند، تحقیقات کمی در این باره صورت گرفته است و هشدار دادند که راجع به این موضوع باید تحقیقات بیشتری انجام شود، زیرا محیط زیست با آسیبی جدی رو به رو است.

طی یک گزارش جدید که در وبسایت” EKLIPSE” منتشر شد، اثرات تابش‌های الکترومغناطیسی روی حیات وحش آزمایش شد.

بر اساس گزارشات موسسه حفاظت از محیط زیست “Buglife” انگلیس که این تحقیق را انجام داد، محققان این موسسه با بررسی ۹۷ مقاله در این زمینه، به این نتیجه رسیدند که اثرات تشعشعات الکترومغناطیسی بسیار عمیق‌تر و شدیدتر از چیزی است که تاکنون تصور شده است.

این موسسه هشدار داد، این تشعشعات ممکن است جهت یابی و حرکات پرنده‌ها و حشرات را با اختلال مواجه کند و همچنین متابولیسم سلامتی گیاهان را تحت تاثیر قرار دهد.

این درحالی است که با برنامه‌هایی که برای استفاده از اینترنت”۵G” اتخاذ شده است، این وضعیت هشداردهنده، روز به روز بدتر خواهد شد.

مت شاردلو مدیر موسسه حفاظت از محیط زیست “Buglife” گفت: ما می‌خواهیم محدودیت‌هایی را برای بروز هرگونه آلودگی اعمال می‌کنیم تا از محیط زیست محافظت کنیم.

وی افزود، حتی در اروپا نیز تاکنون هیچ محدودیتی در مورد استفاده از تشعشعات الکترومغناطیسی اعمال نشده است.

وی ادامه داد، این که انسان‌ها قادر به دیدن این اشعه‌ها نیستند، به این معنی نیست که حیوان‌ها نیز نمی‌توانند این تشعشعات را ببینند.

سیستم عصبی و سلولی حیوان‌ها تحت تاثیر این تشعشعات قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ایسنا
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.