سرویس: اجتماعی 10:45 - دوشنبه 31 اردیبهشت 1397

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان مطرح کرد؛

تک فرزندی و افزایش طلاق عامل اصلی کاهش جمعیت در استان اصفهان

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان از معضل کاهش جمعیت در استان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اصفهان شرق، حسین غفرانی کجانی  با بیان اینکه در ۳۰ اردیبهشت ۹۳ سیاستهای کلی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، اظهار داشت: بر اساس این ابلاغیه مسئولان مربوطه اقدامات لازم را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه شورای عالی راهبردی جمعیت استان اصفهان در سال ۹۴ به ریاست استاندار وقت تشکیل شد، تصریح کرد: پویایی جمعیت، رفع موانع ازدواج، اختصاص تسهیلات به مادران باردار، تقویت بنیان خانواده، افزایش کیفیت زندگی، ترویج سبک زندگی اسلامی، توانمندسازی جمعیت، حفظ و جذب جمعیت در روستاها و مدیریت مهاجرت از جمله فرمایشات بود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه جمعیت استان اصفهان در حال حاضر در شرایط مطلوبی قرار دارد، افزود: این جمعیت بالقوه فعال و مستعد برای کار و تلاش است اما به علت رشد منفی سال‌های اخیر، در سال‌های آینده و به ویژه در دهه ۱۴۲۰ تا ۱۴۳۰ به جمعیت پیری می رسیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ درصد از جمعیت استان اصفهان را کودکان زیر ۱۵ سال و ۲۴ درصد از جمعیت استان را نیز جمعیت ۱۵ تا ۲۹ سال تشکیل می‌دهند، گفت: ۴۸ درصد از جمعیت نیز میانسال و هفت درصد جمعیت استان را نیز کهن سال تشکیل می‌دهد.

غفرانی کجانی با اشاره به اینکه نگرانی فعلی ما افزایش جمعیت سالمندان است، گفت: با شرایط فعلی پیش بینی ما رسیدن جمعیت سالمندان استان به مرز ۱۲ درصد است که این امر منجر به ایجاد بحران جمعیتی خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی عوامل ماندگاری جمعیت در یک بازه سنی تصریح کرد: در این راستا تک فرزندی، کاهش ازدواج  که از سال ۹۰ روند کاهشی داشته و افزایش شیب طلاق در اصفهان نگران کننده است و باید همه نظام  در این راستا برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با تاکید بر اینکه همه اقدامات باید حول محور فرهنگسازی در دستور کار قرار گیرد، افزود: امیدواریم با هماهنگی همه دستگاه‌ها به شرایط مطلوبی برسیم.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.