اصفهان شرق

لزوم آموزش مسائل هشدار دهنده قبل از وقوع حوادث/ کاهش خسارت سیل در جرقویه نسبت به سال گذشته چشمگیر بود

کدخبر: 167906
1397/02/30 در ساعت 10:51

حسین بهزادفر در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا با اشاره به وقوع چندین حادثه به دنبال سیل اخیر اظهار کرد: توجه به مسائل هشدار دهنده قبل از وقوع حوادث غیر مترقبه باید به عموم مردم آموزش داده شود و رسانه ها، ائمه جماعات و مدارس می توانند در این موضوع نقش اساسی داشته باشند.

بخشدار جرقویه علیا افزود: از جمله مواردی که باید به عموم مردم بازگو شود، توجه مردم به مسائل هشدار دهنده قبل از حوادث غیر مترقبه است زیرا این حوادث ممکن است در هر مکانی اتفاق بیفتد و اگر مردم در مناطقی که دچار حادثه می شوند از قبل آموزش های لازم را فرا گرفته باشند آسیب ها و خسارات چندین برابر کاهش خواهد یافت.

وی گفت: مسئولان باید تجربیات بدست آمده از حوادث گذشته را مد نظر قرار داده و کمبودها را برطرف کنند تا در حوادث که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد به راحتی بتوان خدمات لازم را انجام داد.

داوود صادقی در حاشیه این گفتگو به داشتن مدیریت بحران قوی در شهرهای شرق اصفهان اشاره و بیان کرد: داشتن مدیریت بحران قوی می تواند از ایجاد خسارات  زیاد در هنگام حوادث غیر مترقبه جلوگیری کند و خوشبختانه کلیه بخش های شرق اصفهان در این رابطه تجربه کافی را به دست آورده اند.

شهردار حسن آباد با توجه به دستورالعمل ستاد بحران در فرمانداری تاکید کرد: تقسیم کار یکی از نکات مهم در هنگام وقوع رخدادهای طبیعی به شمار می رود و در این بخش می توان از توان مردمی نیز بهره جست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال 97 شاهد وقوع سیل در شهر حسن آباد بوده ایم، افزود: برنامه های خوبی برای مقابله با سیل با تجربه ای که از سال گذشته حاصل شد از طرف ستاد بحران و شهرداری انجام گرفت و در این خصوص ایجاد و ترمیم سیل بندهای اطراف شهر، ترمیم کانال خروجی آب از شهر حسن آباد به طرف روستای خارا، ایجاد کانیو در نقاط و خیابان ها و به هنگام بودم فعالیت کارکنان شهرداری از جمله مواردی است که برای جلوگیری از وقوع خسارت انجام شد.

صادقی با بیان اینکه شهرداری ها در همه مناطق در صورت وسعت داشتن حوادث به کمک هم می آیند، خاطرنشان کرد: اگر عمق حادثه انقدر گسترده باشد که امکانات ما کفاف خدمات دهی را نداشته باشد، از خدمات شهرداری های دیگر شهرها استفاده خواهیم کرد زیرا رفع حادثه هدف اصلی در خدمات دهی به مردم مطرح می شود.

انتهای پیام/ احمد صادقی