سرویس: غیر تولیدی 08:00 - یکشنبه 30 اردیبهشت 1397

معاون برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

امسال میزان شرب مردم اصفهان ۳۳۰ میلیون مترمکعب است

معاون برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: امسال میزان شرب مردم اصفهان ۳۳۰ میلیون مترمکعب است.

به گزارش اصفهان شرق، علی موسوی اظهار داشت: میزان مصرف شرب در سال‌های گذشته ۴۰۰ میلیون متر مکعب بود که امسال این میزان به ۳۳۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی بیان داشت: در پی کم آبی‌، شاهد فشار مضاعفی بر آب های زیرزمینی و چاه ها هستیم و این موضوع خود یک تهدید پنهان است.

معاون برنامه ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه ای اصفهان اعلام کرد: به منظور مدیریت آب راهی به جز اصلاح فرهنگ در کوتاه مدت و بلند مدت نداریم و چنانچه نتوانیم در مصارف منابع آبی چه سطحی و چه زیرزمینی الگوهای جدیدی جایگزین کنیم قطعاً با مشکلات پیچیده‌تری مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه بیشتر کارهای سازه‌ای در خصوص آب انجام شده است ولی در زمینه فرهنگی خیلی کاری انجام نداده‌ایم و البته این فرهنگ سازی باید تحت یک قانون محکم باشد، تصریح کرد: خشکسالی امسال شرایط را برای همه دشوار کرده است.

موسوی افزود: ما باید بپذیریم که در یک منطقه خشک و نیمه خشک جهان زندگی می کنیم و باید فرهنگ سازگار با این منطقه را الگو قرار دهیم نه اینکه سرانه مصرف مان از کشورهای پر آب هم بیشتر باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس برخی از آمارها در بین کشورها ایران پس از آمریکا و کانادا سومین کشور پر مصرف آب است که باید با فرهنگ مصرف این نقیصه بر طرف شود.

معاون برنامه ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه ای اصفهان افزود: درصد پایینی از ذخایر آب به شرب اختصاص می یابد که در شرایط خشکسالی حتی همین میزان بخش عمده ای از ذخایر آبی را شامل می شود.

وی با تاکید بر اینکه خشکسالی امسال شرایط را برای همه دشوار کرده است، تاکید کرد: می توان از این تهدید و مشکل به عنوان یک فرصت استفاده کنیم، ما باید بپذیریم که در یک منطقه خشک و نیمه خشک جهان زندگی می کنیم و باید فرهنگ سازگار با این منطقه را الگو قرار دهیم نه اینکه سرانه مصرف مان از کشورهای پر آب هم بیشتر باشد.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.