سرویس: اجتماعی 08:01 - شنبه 29 اردیبهشت 1397

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان

اصفهانی‌ها بحران کمبود آب را جدی بگیرند

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به کاهش نزولات جوی و ذخیره سد زاینده‌رود گفت: اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نکنیم شرایط بسیار سختی را در پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش اصفهان شرق، سیداکبر بنی‌طبا افزود: با توجه به کاهش بی‌سابقه بارش باران در طی 50 سال گذشته و کاهش ذخیره آب سد زاینده‌رود به عنوان تنها منبع اصلی تامین‌کننده آب آشامیدنی 56 شهر و 300 روستای اصفهان مصرف بهینه آب توصیه می‌شود.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط اضطراری و بحرانی زاینده‌رود به ویژه رایگان بودن انرژی در مراکز مذهبی، مردم باید در مصرف آب تا 30 درصد صرفه‌جویی کنند.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان استفاده از شیرهای کاهنده در مراکز مذهبی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این مراکز سیستم‌های خنک‌کننده آب‌بر (کولرهای آبی) را باید به سیستم‌های خنک‌کننده غیر‌آب‌بر تغییر داد.
بنی‌طبا با اعلام اینکه با فرا رسیدن فصل گرما کولرهای آبی در استان اصفهان روزانه 360 میلیون لیتر آب مصرف می‌کنند بر لزوم جلوگیری از نشتی‌های آب لوله‌های موجود در اماکن مذهبی تاکید کرد.
در ادامه این همایش فضل‌اله وطنخواه کارشناس روابط عمومی توزیع برق شهرستان اصفهان نیز با بیان اینکه کم‌آبی در استان اصفهان باعث عدم تولید نیرو و انرژی در برق‌رسانی می‌گردد گفت: مسئولان شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا برق با قطعی مواجه نشود.
وی کم‌آبی سد زاینده‌رود و به دنبال آن خارج شدن توربین‌های آبی را یک واقعیت تلخ و ناگوار برای اصفهان دانست و گفت: تداوم برق‌سانی مطمئن در شهر اصفهان با کاهش مصرف به میزان 10 درصد امکان‌پذیر بوده و از مردم می‌خواهیم مصارف غیرضروری خود را در پیک مصرف به دیگر ساعات شبانه‌روز منتقل کنند.

انتهای پیام/کیهان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.