اصفهان شرق

جمع‌آوری کمک در پوشش موسسه‌های خیریه در شبکه‌های اجتماعی از سوی مجرمان سایبری

کدخبر: 167841
1397/02/29 در ساعت 15:11

به گزارش اصفهان شرق،  سرهنگ تورج کاظمی افزود :تدر ماه مبارک رمضان برخی از افراد شیاد و سودجو با طراحی سایت، کانال و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی درصدد تشویق و ترغیب کاربران به همکاری در امورات خیریه و کمک به خانواده‌های کم بضاعت در قالب طرح ایتام و خیرین اقدام به جمع آوری نذورات و وجوهات شهروندان در فضای مجازی می‌کنند.

وی افزود: این افراد با سوء‌استفاده از نام موسسه‌های خیریه و کمک به خانواده‌های نیازمند از طریق فضای مجازی، ایجاد صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی و درج تبلیغات در سایت‌ها با معرفی خود به عنوان عضوی از موسسه خیریه اقدام به فریب شهروندان  کرده و درخواست کمک مردمی می‌کنند.

سرهنگ کاظمی گفت: شهروندان به هیچ عنوان فریب این دست تبلیغات را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نخورده و برای کمک به نیازمندان حتما از طریق موسسات شناخته شده و معتبر پس از حصول اطمینان اقدام به واریز وجه نمایید تا کمک‌های آن‌ها واقعا به دست افراد نیازمند برسد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه فیشینگ نیز از شگرد‌های این مجرمان در سال‌های گذشته بوده، افزود: در این ترفند مجرمان سایبری فرد را به درگاه جعلی بانک هدایت کرده و با سرقت اطلاعات بانکی، حساب بانکی فرد را خالی می‌کنند.

وی تاکید کرد: حتما برای واریز وجه نقد به حساب این موسسات دقت نمائید که درگاه اصلی بانکی باشد و درگاه فیشینگ نباشد.

وی گفت : آدرس سایت‌ها و درگاه‌های اصلی با آدرس اینترنتی https آغاز می‌شوند و در صورتی که درگاهی فاقد S. باشد نباید به آن اعتماد کرد. ضمن آن‌که یکی دیگر از راه‌های تشخیص صفحات جعلی، تازه کردن صفحه است و در صورتی که شماره‌ها در صفحه کلید مجازی تغییر کرد آن صفحه جعلی نیست.

سرهنگ کاظمی در پایان گفت: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند .

انتهای پیام /میزان