سرویس: غیر تولیدی 13:15 - شنبه 29 اردیبهشت 1397

مدیرعامل سازمان آتش نشانی

توصیه‌های ایمنی برای استفاده از کولرهای آبی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با توجه به احتمال خطر برق‌گرفتگی هنگام سرویس‌دهی و راه‌اندازی کولر منازل، به شهروندان توصیه کرد برای این انجام کار از متخصصان و تعمیرکاران کمک بگیرند.

به گزارش اصفهان شرق، بهزاد بزرگزاد  اظهارکرد: در کولرهای آبی با توجه به وجود خازن، برق و آب خطر برق گرفتگی زیاد است، از این رو نصب و راه‌اندازی کولر باید توسط سرویس‌کار مجاز انجام شود.

وی با بیان اینکه در حوادث برق گرفتگی شایع ترین موارد مربوط به کولرهای آبی است، افزود: سالانه تعدادی از شهروندان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی برق در کولرهای آبی، دچار برق‌گرفتگی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به احتمال خطر برق گرفتگی هنگام سرویس‌دهی و راه‌اندازی کولر منازل، بهتر است برای انجام این کار از متخصصان و تعمیرکاران کمک گرفته شود در غیر این صورت شهروندان باید مراقب باشند، هنگام سرویس دهی سالانه کولر آب بر روی سیستم برق، موتور و پمپ ریخته نشود، زیرا خطر ایجاد اتصالی و برق گرفتگی و حریق پوشاله‌های کولر وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمام تجهیزات و سیستم‌های برقی کولر از جمله فیوزها، سیم کشی‌ها و کابل‌ها باید دارای استانداردهای لازم باشد، تاکید کرد: قبل از انجام هر گونه عملیات سرویس کردن کولر، باید از عدم وجود جریان برق اطمینان حاصل شود.

بزرگزاد یکی از نکات مهم در نصب کولر آبی را رعایت اصول ایمنی، توجه به سالم بودن و در نظر گرفتن محل مناسبی دور از تابش نور مستقیم آفتاب دانست و اظهارکرد: نصب کولر آبی باید با اصول مشخصی انجام شود تا بازدهی بیشتر و عملکرد بهتری داشته باشد.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.