اصفهان شرق

طرح رایگان شرکت برق برای کشاورزان

کدخبر: 167828
1397/02/29 در ساعت 10:45

محمد مهدی عسکری اظهارکرد: مشترکان بخش کشاورزی توزیع برق شهرستان اصفهان با اجرای راهکارهای مدیریت بهینه مصرف برق در بخش کشاورزی می‌توانند یک بازی بُرد- بُرد را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه بیشترین پیک مصرف برق در تیر و مردادماه اتفاق می‌افتد، افزود: در چند سال اخیر بیشترین مصرف در ساعات میانی روز یعنی از ۱۲ تا ۱۶ بوده و مصرف برق در بخش کشاورزی افزایش چشمگیری داشته است.

مدیر دفتر مدیری ت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ادامه داد: مشترکان بخش کشاورزی در دو دسته کلی تقسیم می‌شوند،  دسته اول چاه‌های آب کشاورزی است که کشاورزان برای آبیاری محصولات خود از پمپاژ استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: این دسته از مشترکان می‌توانند با خاموش کردن پمپاژ آب بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ همزمان با پیک بار شبکه برق، در طرح‌های مدیریت بار توزیع برق شهرستان اصفهان شرکت و از پاداش‌های خوبی که در این راستا پیش بینی شده، استفاده کنند.

عسکری با بیان اینکه به طور  معمول یک چاه آب کشاورزی بین ۴۰ تا ۵۰ کشاورز مشترک است و به همین دلیل به صورت ۲۴ ساعته آب چاه تقسیم می‌شود، اظهارکرد: همین دلیل باعث شده امکان خاموش‌کردن چهار ساعته پمپ چاه آب دشوار باشد، از این رو راه حلی مناسب برای آنها پیشنهاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان در دو ماه تیر و مرداد که مصرف برق افزایش پیدا می‌کند، به جای تقسیم ۲۴ ساعته می‌توانند در طول شبانه روز ۲۰ ساعت آب را بین شرکاء تقسیم و چهار ساعت پمپ آب را خاموش کنند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تاکید کرد: اگر کشاورزان در فصل گرم سال روزی چهار ساعت بین ۱۲ تا ۱۶ از پمپاژ چاه‌های آب استفاده نکنند، می‌توانند مابقی مدت زمان استفاده برق را از انرژی رایگان بهره‌مند شوند و تنها هزینه‌های مربوط به بخش ارزش افزوده و عوارض قبض برق را پرداخت کنند.

وی مشترکان دسته دوم بخش کشاورزی شرکت برق را صنایع کشاورزی از جمله دامپروری ها، دامداری‌ها، گلخانه‌ها و سردخانه‌ها خواند و گفت: در شرکت برق از این مشترکان به عنوان «صنایع مرتبط با کشاورزی» یاد می‌شود.

عسکری افزود: صنایع مرتبط با کشاورزی می‌توانند با کاهش درصدی میزان مصرف در طرح‌های مدیریت بار شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان کنند، به عنوان مثال این مشترکان می‌توانند بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ قسمتی از مصارف را کاهش دهند.

انتهای پیام/ایمنا