اصفهان شرق

احتکار کالا ظلم بزرگی در حق مردم است/ لزوم توجه مسئولان به وعده هایی که به کشاورزان شرق اصفهانی دادند

کدخبر: 167804
1397/02/28 در ساعت 16:22

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن عسگری ظهر امروز در جمع نمازگزاران ضمن دعوت به تقوای الهی و تبریک حلول ماه مبارک رمضان به خطبه شعبانیه اشاره و اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام در خطبه شعبانیه به فضائل و برکات ماه رمضان برای مردم پرداختند و فرموند ای مردم ماه خدا با رحمت و آمرزش که از بهترین ماهاست روز های آن از بهترین روز ها ولیالی آن از بهترین شب هاست به سوی شما می آید ماهی که به واسطه کرامت انسانی شمارا به میهمانی خودش دعوت می کند وبرای بندگانش ارزش قائل می باشد.

وی افزود: در این ماه اعمال مورد قبول حق قرار می گیرد و دعاها مستجاب می شود حتی خواب مومن برای او عبادت محسوب می شود ودل ها پاک برای درخواست از خداوند می شود.

امام جمعه موقت ورزنه به روزه داری واقعی اشاره و تصریح کرد: گرسنگی و تشنگی کشیدن فقط روزه داری نیست روزه واقعی این است که بانیت قربت و رضای خدا از خوردنی ها که برایش حلال بوده امساک کند و روزه یک میدان تمرین برا مومن است برای تقوی وقوی نمودن اراده خود یعنی بدون آنکه کسی بالای سر او باشد خودرا از گناه ومعاصی حفظ کند وخدارا همیشه حی وحاضر وشاهد بداند.

خطیب موقت جمعه به روایتی از پیامبر گرامی اسلام اشاره و افزود: روزه دار باید روزه اش در سکوت یعنی غیبت ،دروغ، و از حرف ناحق بپرهیزد و در حال آرامش باشد گوش و چشم و زبان خودرا نگهدارد و روزه دار واقعی مقامش همانند مقام حضرت ابراهیم پیامبر(ع) می باشد.

حجت الاسلام عسگری امام جمعه موقت ورزنه در خطبه دوم به ویژه گی رسیدگی به فقرا درماه رمضان اشاره و گفت: یکی از ویژه گی های ماه مبارک رمضان توجه به فقرا و مستمندان است باید بفهمیم که فقرا چه می کنند مسئولان باید از اشرافی گری دست بردارند و همانند پیامبر(ص) و ائمه معصومین همنشین با مستمندان شوند و برای مردم سخت تلاش کنند.

وی تصریح کرد: نکته بعدی توجه خود مردم به به مردم و مستمندان است بعضی ها با گران فروشی، احتکار به مردم ظلم می کنند اینکار خلاف اسلام و ایمان و حرام است دنیا و آخرت خود را با این اعمال حرام خراب نکنید باید در این ماه عزیز که بسیار فرصت خوبی هست از فقرا و مستمندان دستگیری کنیم.

حجت الاسلام عسگری به نامه رئیس جمهوری آمریکا به سران کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره و اظهار کرد: در این نامه رئیس جمهور آمریکا از سران کشورهای خلیج فارس برای اعتلاف ضد ایرانی درخواست کمک کرده و تاکید کرده که ما هزینه بسیار زیادی را برای مبارزه با ایران اسلامی پرداخت کرده ایم این یعنی یک ایران هراسی به تمام معنا و بدانند که اسلام دینی است که همیشه بر علیه دشمنان پیروز بوده وپیروز خواهد شد چرا که پشتیبان آن ائمه معصومین(ع) و امام زمان(عج) می باشد و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امام جمعه موقت ورزنه به برجام نافرجام اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها به دولت تذکر دادند که هیچ اعتمادی به آمریکایی ها نداریم و نگاهتان به درون باشد و خود باوری داشته باشید و بعد از چند سال مذاکره نتیجه این بی اعتمادی را دیدند و امروز دوباره کسانی پیگیر برجام هستند که با تکیه بر کشورهای اروپایی اشتباه بزرگتری را انجام می دهند با همه این مخالفت ها اگر کسی برجام را دنبال کند این کار او خیانت به کشور ونظام مقدس اسلامی ومردم است.

وی به مسائل اخیر فلسطین  اشاره و افزود: در روز نکبت رئیس جمهور آمریکا با حضور در بیت المقدس سفارت آمریکا به این مکان مقدس انتقال یافت و بیت المقدس را پایتخت رژیم صهیونستی اعلام کرد که با تظاهرات مردم مقام فلسطین مواجه گردید و با حمله صهیونیست ها زنان،مردان،جوانان وکودکان را به خاک وخون کشیدند این نتیجه صلح جهانی و حمایت از حقوق بشر آمریکایی است بیت المقدس پایتخت فلسطین است  واین اقدام آمریکا زمینه محو شدن اسرائیل از صفحه روزگار را تشدید نموده است.

حجت الاسلام عسگری به مطالبات کشاورزان اشاره و گفت: حضور استاندار و مسئولان در جمع کشاورزان باعث قول هایی شد که باید با تمام توان تلاش کنند که قول های خود را نسبت به کشاورزان عملی کنند کشاورزان منطقه شرق اصفهان مطالبات بحقی دارند و باید این مطالبات پیگیری شود.

انتهای پیام/