سرویس: دسته‌بندی نشده 15:33 - جمعه 28 اردیبهشت 1397

امام جمعه شهر اژیه:

دستگاه دیپلماسی کشور باید سابقه چندساله اروپا را در ادامه برجام مدنظر قرار دهد

حجت الاسلام حجتی فرد امام جمعه اژیه گفت: با توجه به عدم سابقه خوب طرف های اروپایی با کشور ایران، مسئولان نباید کاستی کنند و در این خصوص باید تضمین محکم و جدی از طرف اروپایی اخذ شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام امیر حجتی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این ماه مبارک، ماه میهمانی خدا و بهار تلاوت قرآن است و طبق این آیه «یا ایها الذین امنواکتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون» نتیجه این ضیافت تقوا خواهد بود.

امام جمعه شهر اژیه افزود: بهترین اعمال در ماه رمضان در قالب سوال مولا علی علیه السلام از پیامبر عظیم الشان اسلام و جواب حضرت رسول(ص)؛ اجتناب از جمیع محرمات است و در این خصوص باید مومن خود را از اعمال ناشایست دور بدارد.

وی در فرازی دیگر از خطبه ها با تشکر از دست اندرکاران هیئت امنای مساجد شهر و روستا و دعوت از روحانیون برای برپایی برنامه های مذهبی و فرهنگی این ماه، گفت: اهمیت موضوعات دینی و اعتقادی برای مردم تا اندازه ای است که در این ماه به خوبی پذیرای روحانیون معزز هستند و همکاری خوبی با هیئت امنای مساجد نیز دارند.

حجت الاسلام حجتی فرد با بیان عهد شکنی آمریکا در رابطه با برجام تصریح کرد: در آیات و روایات می خوانیم که اگر میدانی که گروهی در پیمان خیانت می ورزند به آنان اعلام کن که همانند خودشان عمل خواهی کرد زیرا خداوند خائنان را دوست ندارد و در این رابطه باید با تکیه به کلام حکیمانه رهبر انقلاب، از برخی خیانت ها و رفتارهای دوگانه دشمنان دوری کرد.

وی افزود: مگر نه این است که برجام یک پیمان جمعی بوده و به واسطه خروج هر یک از طرفین نقض خواهد شد، پس می طلبد مسئولان کشور در این خصوص برنامه ای داشته باشند که به عزت کشور ضربه وارد نشود.

امام جمعه شهر اژیه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید از طرفین دیگر در برجام تضمین گرفته شود، گفت: با توجه به عدم سابقه خوب طرف های اروپایی با کشور ایران، مسئولان نباید کاستی کنند و در این خصوص باید تضمین محکم و جدی از طرف اروپایی اخذ شود وگرنه دستگاه دیپلماسی باید در رابطه با خروج از برجام تصمیم جدیدی اخذ کند.

وی تاکید کرد: دولت و نمایندگان مجلس در مقابل رفتار زشت ترامپ نباید سکوت کنند و قطعا با محکوم کردن این رفتار سخیف باید برای احقاق حقوق ملت ایران اقدام قانونی را انجام دهند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.