سرویس: اجتماعی ۱۲:۰۱ - پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

گفتگو با مدیر نمونه استان اصفهان از جرقویه سفلی؛

تلاش خود را متمرکز رفع مشکلات مالی و درمانی دانش آموزان معلول کردم/ لزوم بازنگری در محتوای آموزشی دانش‌آموزان استثنایی

حسین پور مدیر نمونه استان اصفهان گفت: متاسفانه محتوای آموزشی برای دانش آموزان دارای نیازهای ویژه آموزشی، جوابگوی نیاز های آن‌ها نیست و مطالعه و بازنگری مسوولان را می طلبد.

رسول حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان شرق در محمد آباد با اشاره به انجام وظایف معلمی خود، اظهار کرد: علاوه بر معلمی در کارهای هنری و رشته تئاتر نیز با گروه‌های دانش آموزی به فعالیت می‌پرداختم و سرانجام در تابستان سال ۷۹ در پست معاون کانون شهید خضری محمد آباد منصوب شدم و فعالیت‌های هنری و فرهنگی را به صورت جدی دنبال کردم.

وی افزود: پس از ۲ سال در سال ۸۱ مسئولیت کانون شهید خضری را برعهده گرفتم و بدلیل علاقه فراوان دوره‌های آموزشی متنوع علمی، فرهنگی و هنری را دایر کرده و با همکاری مرکز فنی و حرفه ای اصفهان بیش از ۳۷۰ مدرک فنی در رشته های کامپیوتر، تعمیر موتور سیکلت، نقاشی ساختمان، پیرایش‌گری، گلدوزی، خیاطی و قلاب بافی صادر شد.

مدیر نمونه استان اصفهان تصریح کرد: در رشته‌های هنری و دوره‌های تئاتر، نوازندگی و هنرهای آوایی را برگزار کردم این فعالیت خود را تا سال ۸۳ ادامه دادم و در این سال بدلیل مشکلات شخصی از پست مدیریت کانون استعفا دادم و علی رغم اصرار دوستان، همکاران و علاقمندی خود نتوانستم در این سمت به فعالیت خود ادامه دهم و مجدداً به سمت قبلی یعنی مربی پرورشی بازگشتم.

حسین‌پور گفت: پس از یک سال فعالیت در سال ۸۴ بدلیل علاقه به فعالیت در رشته تخصصی کارشناسی بعنوان آموزگار وارد آموزشگاه استثنایی صداقت شدم و پس از یک سال تدریس بعنوان آموزگار در مهر ماه ۱۳۸۵ مدیریت آموزشگاه استثنایی صداقت را برعهده گرفتم که همچنان نیز در پست مذکور مشغول خدمت به دانش آموزان استثنایی منطقه هستم.

رسول حسین‌پور بیان کرد: حین فعالیت در پست مدیریت دبستان بدلیل علاقمندی، در آزمون کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان ادامه تحصیل داده و در شهریور ماه سال ۹۶ از پایان نامه خود با عنوان بررسی رابطه مدیریت استعداد و رفتار شهروندی سازمانی با عملکرد کارکنان آموزش و پرورش نواحی شش گانه شهر اصفهان دفاع کردم.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی خود، خاطرنشان کرد: در زمینه های اشتغال و آینده شغلی معلولین سندرم داون و نیز پیشگیری از معلولیت در قالب چند کار پژوهشی ارائه شده است.

مدیر نمونه استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در مدرسه صداقت، اذعان کرد: در زمینه های فرهنگی اراده و تلاش برای آموزش خانواده‌های دارای فرد معلول و ارتقاء نگرش و فرهنگ جامعه نسبت به معلولین بوده است و هنوز نیز این تلاش و اراده ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با جذب کمک‌های مردمی و خیرین و موسسات خیریه دانش آموزی بیشترین تلاش خود را متمرکز رفع مشکلات مالی و درمانی و همچنین توانبخشی دانش آموزان دارای معلولیت کرده‌ام که در این راستا نباید از همراهی و مساعدت دوستان دلسوز و زحمت کش خود یادی نکنم؛ گروهی از این عزیزان کمک‌های فکری و مالی زیادی کرده و یارو یاور ما بوده‌اند.

حسین‌پور با اشاره به راهکارهای ارتقا آموزشی، اظهار کرد: در حال حاضر با بیش از ۲۹ سال فعالیت در آموزش و پرورش همواره دغدغه انجمن وظایف خود و در رأس آن خدمت به دانش آموزان معلول را داشته و دارم و سعی در مداخله به موقع در جهت کاهش مشکلات افراد معلول و داری نیازهای ویژه داشته ام.

رسول حسین‌پور تصریح کرد: متاسفانه محتوای آموزشی برای دانش آموزان دارای نیازهای ویژه آموزشی، جوابگوی نیاز های آن‌ها نیست و مطالعه و بازنگری مسوولان را می طلبد.

مدیر نمونه استان اصفهان گفت: سرویس ایاب و ذهاب دانش‌اموزان استثنایی کاملا رایگان است و نیمی از هزینه ها توسط اداره استثنایی و نیمی هم توسط خیرین تأمین شده و نیز خدمات توانبخشی شامل گفتار درمانی و کار درمانی برای این دانش‌اموزان ارائه شده و هزینه ها ی این خدمت را بیشتر از هشتاد درصد جذب کرده‌ام.

حسین‌پور با اشاره به انتخاب خود به‌عنوان مدیر نمونه استانی، تصریح کرد : برای این معرفی آموزش پرورش منطقه جرقویه سفلی از زارع رئیس این اداره تشکر می‌کنم و خوشبختانه امکان ادامه تحصیل دانش‌اموزان دارای کم توانی ذهنی تا دیپلم یعنی پایان دوره متوسطه فراهم شده است.

انتهای پیام/ فاطمه معتمدی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.