سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:15 - شنبه 23 فروردین 1393

در این شهر ماشین‌ها بوق نمی‌زنند و دنده عقب هم نمی‌رود!

شاید باور کردنش سخت باشد اما شهری در ایران وجود دارد که تقریباً چراغ قرمز ندارد و حداکثر سرعت مجاز برای ماشین‌ها د رخیابان‌هایش، برابر 80کیلومتر است.

به گزارش اصفهان شرق: جزیره کیش تنها به خاطرلوکس بودن و وجود ماشین‌ها و اماکن زیبا نیست که رویای سفر بسیاری از گردشگران شده بلکه فرهنگ شهرنشینی حاکم بر این جزیره، آن را از سایر شهرهای کشور متمایز کرده است.

اگر یک روز از هتل محل اقامت خود در این شهر خارج شوی محال است با واژه ای به نام ترافیک و دود و بوق مواجه شوی!

در مدت زمان مشخصی که تنظیم کرده ای به مقصد می رسی و هیچ گونه نگرانی و استرسی هم نخواهی داشت. تاکسی گردش به ندرت گیر می آید. اما اگر تاکسی ها دربستی بوده و کافی است با اشاره ای کوچک مقصد خود را به زبان بیاری!

هزینه تاکسی ها به نسبت مسافت بین 3 الی 8 هزار تومان است البته اگر سرتاسر جزیره را بخواهی طی کنی باید حدود 15 الی 20 هزارتومان پیاده شوی.

حداکثر سرعت در خیابان ها 80 کیلومتر در ساعت است و اگر خطا کنی دوربین های مدار بسته برگ جریمه را آماده و وسیله نقلیه را به سمت پارکینگ هدایت خواهند کرد. در این شهر چهار راه نمی بینی و اگر هم در مرکز شهر 2 چراغ می بینی، آنقدر خلوت است که شاید به آن دو چراغ راهنمایی هم نیاز نبوده و انگار نمادین است.

در کیش حقوق عابر پیاده بسیار محترم است، هیچ راننده ای نباید بوق بزند و دنده عقب بکلی ممنوع است چرا که در کیش قوانین راهنمایی و رانندگی بین المللی حاکم است.

منبع: جام جم

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.