سرویس: جهادومقاومت 10:45 - پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397

ناشر کتاب "مجید بربری"

روایتی خواندنی از زندگی شهید مدافع حرم

مدیر انتشارات دارخوین گفت: کتاب “مجید بربری” درباره زندگینامه شهید مجید قربانخانی از شهدای دهه هفتادی تهران است که با شنیدن اخبار جنگ و داعش زندگی‌اش دگرگون و برای دفاع از حرم به سوریه اعزام می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، جانمراد احمدی، پیرامون انتشار کتاب «مجید بربری» به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتب زندگینامه مدافعان حرم اظهار داشت: کتاب «مجید بربری» مربوط به زندگی شهید مجید قربانخانی از شهدای مدافع حرم تهرانی است که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: این شهید دهه هفتادی است و زندگی دو وجهی دارد که بخشی از آن مربوط به قبل از اعزام به سوریه و به نوعی بخش خاکستری زندگی‌اش و بخش دیگر آن شامل تحول درونی و اعزام ایشان به سوریه است.

مدیر نشر دارخوین تصریح کرد: شهید قربانخانی تا 2 سال قبل از اعزام به سوریه قهوه‌خانه‌ای در تهران داشت و چندان در حال و هوای مسائل مذهبی نبود اما در سفری که به کربلا داشت به گفته خودش از امام حسین(ع) می‌خواهد که او را آدم کند و همانجا توبه کرده و به تهران بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: این شهید بعد از سفر کربلا هم مجدد در قهوه‌خانه خود مشغول به‌کار بود و همانجا در ارتباطاتی که با برخی افراد پیدا کرده بود، صحبت‌هایی از وضعیت سوریه و جنگ و داعش می‌‌شنود.

احمدی با اشاره به نحوه جذب شهید قربانخانی برای اعزام به سوریه گفت: زمانی که شهید قربانخانی متوجه اهانت داعشیان به حرم حضرت زینب(س) می‌شود با همان حال داش مشتی خودش غیرتی شده و از آنجا جرقه‌ای درونش می‌خورد و پیگیر مسائل اعزام به سوریه می‌شود.

وی افزود: شهید قربانخانی تک فرزند بودند و مادرشان در ابتدا اجازه اعزام نمی‌دادند اما پس از اصرارهای مداوم بالاخره مادرشان اجازه اعزام را می‌دهند.

مدیر نشر دارخوین از وجود خالکوبی روی بدن شهید ویژگی‌های جسمانی شهید قربانخانی که سبب تمایز ایشان از دیگر شهدای مدافع حرم شده بود نام برد و گفت: وجود این خالکوبی‌ها روی بدن شهید سبب نگرانی او قبل از اعزام به سوریه شده بود که مبادا شهید شود و این خالکوبی‌ها روی بدنش باقی بماند و در این رابطه با فرمانده خود نیز صحبت و ابراز نگرانی کرده بود.

وی افزود: شهید قربانخانی از شهدای عملیات خانطومان است که در آن عملیات شهید و مفقودالاثر می‌شود و هنوز هم پیکرش باز نگشته و شاید یکی از حکمت‌های مفقودالاثر شدن پیکر ایشان همین نگرانی‌های شهید برای خالکوبی‌هایش باشد.

احمدی با بیان اینکه این کتاب در گذشته با نام «پناه حرم» به چاپ رسیده بود، تصریح کرد: در چاپ دوم کتاب با ویرایش‌ متفاوت و اسم «مجید بربری» روانه بازار نشر شد، این کاتب توانست در مدت کوتاهی به چاپ بعدی برسد و بسیار مورد استقبال خوانندگان قرار گرفت.

وی با اشاره به علت انتخاب این نام برای کتاب گفت: ایشان در همان زمان قهوه‌خانه داری خود در محله همیشه با پول‌های تو جیبی و درآمدش از نانوایی محله‌شان برای افراد فقیر محله نان بربری می‌خریده و در محله یافت آباد به نام مجید بربری معروف شده بود برای همین برای چاپ دوم کتاب از اسم «مجید بربری» برای آن استفاده شد.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.