سرویس: اجتماعی 09:30 - پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان:

35 درصد از مردم کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به این‌که کارت ملی هوشمند یکی از مهمترین اسناد هویتی است، گفت: یک میلیون و سیصد هزار نفر یعنی 35 درصد از مردم استان اصفهان کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، حسین غفرانی در جلسه بررسی عملکرد اداره ثبت احوال شهرضا با اشاره به نقش ثبت احوال در ثبت وقایع چهارگانه حیاتی، اظهار کرد: آمار دقیق، بستر هر تصمیم‌گیری درحوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی است که در این بین نقش سازمان ثبت احوال در ثبت آمار وقایع بسیار مهم و حیاتی است.

وی با بیان این‌که ارائه آمار جمعیتی استان در شورای راهبردی جمعیت، از دیگر وظایف این سازمان است، افزود: ثبت رویدادهای حیاتی بر حسب زمان و مکان دقیق رویداد، پوشش کامل، دقت در گزارش اطلاعات بسیار اهمیت دارد.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان با بیان این‌که هفت درصد از جمعیت مردم استان، یعنی جمعیتی بالغ بر 360 هزار نفر سالمند هستند، گفت: با رسیدن آمار سالمندی به 12 درصد، اولین آهنگ سالمندی و زنگ خطر جمعیتی کشور در این استان به صدا در خواهد آمد.

وی با تأکید بر این‌که از سال 85 تاکنون رشد جمعیتی استان اصفهان مطلوب نبوده است، بیان داشت:  آنچه که تاکنون مانع پیری جمعیت در استان شده، رشد ناگهانی جمعیت در دهه 60 بوده است.

غفرانی با اشاره به کاهش جمعیت استان اصفهان در سال‌های اخیر براساس سرشماری، اذعان داشت: جمعیت استان از 85 هزار نفر در سال 84 به 83 هزار در سال 85 و در سال گذشته به بیش از 80 هزار نفر کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که کارت ملی هوشمند یکی از مهمترین اسناد هویتی است، اظهار کرد: یک میلیون و سیصد هزار نفر یعنی 35 درصد از مردم استان اصفهان کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان این‌که موثق بودن اسناد هویتی مردم با طراحی این کارت برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: برای تسهیل در کار مردم، اخذ کارت ملی هوشمند تا پایان سال جاری تمدید شد که پیش از این تا خردادماه تمدید شده بود.

وی با اشاره به رشد چهار برابری درخواست کارت ملی هوشمند در فروردین ماه امسال در استان اصفهان، عنوان کرد: در فروردین امسال 140 هزار نفر از مردم استان درخواست صدور کارت ملی هوشمند کرده‌اند.

غفرانی با بیان این‌که 200 دستگاه اجرایی مختلف به اطلاعات پایگاه جمعیتی ثبت احوال دسترسی دارند و به می‌توانند هویت افراد را تأیید کنند، ادامه داد: در سال گذشته در استان اصفهان به اندازه چهار سال گذشته کارت ملی هوشمند صادر شده و تا پایان سال 96 بیش از دو میلیون کارت ملی هوشمند در استان اصفهان صادر شده است.

وی با اشاره به این‌که طرح حذف کپی از مراحل اداری در ابتدا در سه استان به عنوان پایلوت انجام شد و به زودی در سراسر کشور و در استان اصفهان انجام می‌شود، اضافه کرد: در راستای کاستن از مکاتبات بی‌مورد مردم با ادارات این طرح اجرایی می‌شود و تا حدود دو ماه آینده در استان اصفهان عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.