اصفهان شرق

کمبود ۶ هزار مگاواتی تولید برق اصفهان در زمان اوج مصرف

کدخبر: 167681
1397/02/26 در ساعت 15:06

به گزارش اصفهان شرق، حمید علاقمندان در همایش تجلیل از صنایع همکار شرکت توزیع برق استان اصفهان تصریح کرد: تا سال گذشته ۹ هزار و ۴۰۰ مگاوات تولید برق در نیروگاه های آبی داشتیم که از این میزان امسال، چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات از مدار خارج شده و به دلیل افزایش مصرف، پیش‌بینی می‌شود در استان اصفهان شش هزار مگاوات کمبود تولید در اوج مصرف داشته باشیم.

وی بیان داشت: سال گذشته با همکاری صنایع، چهار هزار مگاوات صرفه‌جویی داشتیم و تابستان را به خوبی سپری کردیم که امید است بتوانیم در سال جاری نیز با کمک صنعت و با همین میزان صرفه‌جویی از تابستان ۹۷ به خوبی عبور کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان اعلام کرد: در برق، امکان ذخیره‌سازی وجود ندارد و ۳۰ درصد مصرف انرژی در طول تابستان در ساعات پیک است.

پاداش دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی برق به صنایع اصفهان

وی بیان داشت: تا هفت سال پیش، ساعات پیک بار در کشور فقط شب‌ها بود و ما می‌توانستیم با لامپ‌های کم مصرف و سایر اقدامات، مصرف انرژی را کاهش دهیم ولی از هفت سال پیش تاکنون با توجه به بهره‌گیری از سیستم‌های جدید، سرمایشی، پیک بار بین ساعات ۱۲تا ۱۶ است.

علاقمندان تصریح کرد: سال گذشته، با اجرای طرح ذخیره عملیاتی صنایع و با همکاری صنایع، برای استان اصفهان سه میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان آورده داشتیم که دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به صنایع پاداش دادیم و همواره تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم پاداش‌های خارج استان را به داخل استان منتقل کنیم.

۱۹ هزار مشترک اصفهانی کنتور فهام دریافت کردند

وی ادامه داد: ۵۰ درصد پیک بار را صنعت تشکیل می‌دهد و از این جهت کمک صنعت در کاهش مصرف برق، بسیار مؤثر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان از نصب کنتورهای فهام خبر داد و گفت: از دو سال پیش در کشور طرح فهام اجرا شد که نوعی هوشمندسازی کنتورهای برق بود و امروز در استان اصفهان از ۲۴ هزار مشترک دیماندی، برای ۱۹ هزار مشترک کنتور فهام نصب شده است.

شرکت برق اصفهان ۳۰۰ مصرف کننده صنعتی دارد

وی گفت: برای اولین بار در کشور، ما اپلیکیشنی را طراحی کردیم تا متولی صنعت به اطلاعات برق خود در دوره کوتاه دسترسی داشته باشد که امید داریم از خرداد ماه سال جاری برای بخش صنعت، قابل استفاده باشد.

علاقمندان از همه صنایع خواست تا امسال نیز شرکت توزیع برق استان اصفهان را در تابستان سال جاری یاری دهند، اضافه کرد: ما در ۲۳ شهرستان استان اصفهان بیش از ۳۰۰ مشترک صنعتی داریم که با ما همکاری می‌کنند.

علاقمندان افزود:  در چهار ساعت میان روزی بین ساعات ۱۲ تا ۱۶، شهروندان، صنایع و مشترکان شرکت توزیع برق استان باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند تا در فصل تابستان کمبود برق نداشته باشیم.

انتهای پیام/میزان