سرویس: اقتصادی 09:30 - سه شنبه 25 اردیبهشت 1397

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان

بخشی از تولید برق آبی به سبب خشکسالی از بین رفته است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: امسال با توجه به تغییر وضعیت آب و هوا و خشکسالی که با آن روبه‌رو بودیم متأسفانه بخشی از تولید برق آبی خود را از دست دادیم.

به گزارش اصفهان شرق،حمید علاقه‌مندان با بیان اینکه صنعت برق کشور در 3 حوزه متوالی تعریف شده که حوزه نخست تولید برق، انتقال برق و توزیع برق را داریم اظهار داشت: حدود 2 میلیون و 500 هزار مشترک تحت پوشش شرکت توزیع برق استان اصفهان هستند.

وی با اشاره به اینکه تولید برق به صورت متنوع است، افزود: متنوع از این منظر که نیروگاه‌های بخاری، گازی، خورشیدی و آبی داریم. علی‌رغم اینکه در سال‌های اخیر تلاش کردیم که به میزان قابل توجهی تولید ما در حوزه نیروگاه‌های گازی انجام شود ولی همچنان ما به تولید آبی کشور وابسته هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: امسال با توجه به تغییر وضعیت آب و هوا و خشکسالی که با آن روبه‌رو بودیم متأسفانه بخشی از تولید برق آبی خود را از دست دادیم، همچنین میزان انرژی خورشیدی هر چند به نسبت پیک کشور هنوز میزان آن کم است ولی با استقبال خوب مردم همچنان تداوم دارد و کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در استان اصفهان سال‌ها است که از بحث برقرسانی چه در استان و چه در شهرستان اصفهان به تمامی نقاط عبور کردیم و شاید تنها نقطه‌ای را که بتوانیم به واسطه خاص بودن آن ذکر کنیم روستایی به نام حیران در شهرستان فریدون شهر بود که هیچ راه دسترسی به آن نبود.

علاقه‌مندان ادامه داد: اگر چه تا قبل از این برق منطقه حیران با انرژی‌های خورشیدی تأمین می‌شد اما سال گذشته به کمک هلی‌کوپتر و مکانیزم‌های مختلف این منطقه را هم برق‌دار کردیم که اکنون این روستا به صورت کامل چه در سطح روستا و چه در خانه‌های مردم از روشنایی برخوردار است.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.