سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - شنبه 23 فروردین 1393

با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد؛

گردهمایی ۱۰هزار زائر عمرده مفرده در اصفهان

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور حج و زیارت در این گردهمایی گفت: بصیرت افزایی و تعامل زیبا با دیگر مسلمانان دنیا از جمله نکات مهمی نوان کرد که زائران ایرانی به عنوان سفیران تشیع و انقلاب اسلامی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش اصفهان شرق: گردهمایی یک روزه بیش از ۱۰ هزار زائر اصفهانی امروز جمعه ۲۲ فروردین ماه در ورزشگاه پیروزی برگزار شد تا زائران به صورت نمادین هرچه بیشتر با اعمال و مناسک عمره مفرده آشنا شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسگر در اجتماع بزرگ زائران حج عمره در اصفهان با اشاره به هزینه های سفر عمره مفرده تاکید کرد: همه تلاش خادمین در سازمان حج و زیارت بر این است تا زائران با قیمت تمام شده به سرزمین وحی اعزام شوند لذا زائران از این سفر معنوی کمال استفاده را ببرند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: با کاهش مدت زمان اقامت در عربستان تعداد زائران اعزامی عمره مفرده از ۵۰۰ هزار به ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بصیرت افزایی توصیه مهم ما به زائران ایرانی است که به این سفر مقدس مشرف می شوند و اضافه کرد: نکته مهم دیگر نحوه تعامل ما با دیگر مسلمانان دنیا است که باید تعامل بسیار زیبایی باشد.

وی زائران ایرانی را سفیران تشیع و انقلاب دانست و افزود: باید رفتارمان به گونه ای باشد که بتوانیم مردم دنیا را به سوی خودمان جلب کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور حج و زیارت با بیان اینکه  برای اولین بار، اعلام شد که زائران می توانند هزینه حج تمتع خود را در دو نوبت بپردازند گفت: این همکاری ها موجب شد تا برنامه ریزی برای عمره و حج امسال، در سفر حج گذشته انجام شود، علاوه بر اینکه دو میلیون تومان از هزینه حج در سال گذشته به زائران بازگردانده شد و این مبلغ امسال نیز از هزینه های حج کاسته شده تا فشاری به مردم نیاید.

امسال تا کنون ۳۵۰کاروان از استان به عمره مفرده اعزام شده اند

مدیر سازمان حج و زیارت استان نیز در این گردهمایی با بیان اینکه تعداد ۸۰ هزار نفر سهمیه عمره استان در قالب ۵۶۰ کاروان اعزام می شوند گفت: تا این مرحله ۳۵۰ کاروان تاکنون به سلامت اعزام و به میهن اسلامی باز گشته اند.

غلامعلی زاهدی از اعزام کاروان های عمره تا ۵تیرماه امسال خبر داد و افزود: بر اساس سهمیه امسال همزمان با ایام حج ابراهیمی بیش از ۵هزار حجاج اصفهانی به سرزمین وحی اعزام می شوند که ثبت نام آنها در کاروان ها تکمیل شده است.

به گفته وی این تعداد در قالب ۴۰ کاروان به عربستان اعزام می شوند که ۲۲ کاروان مدینه قبل و ۱۸ کاروان مدینه بعد هستند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.