سرویس: اجتماعی 16:09 - یکشنبه 23 اردیبهشت 1397

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق خبر داد

اجرای طرح مشاوره پیش از ازدواج از ماه آینده در سراسر کشور

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: اجرای طرح اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج از هفته پیش در استان تهران آغاز شده است و از ماه آینده به طور سراسری در کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق درباره طرح اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج گفت: اجرای طرح اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج از هفته پیش در استان تهران آغاز شده و قرار بر این است که این طرح از هفته دیگر در استان البرز اجرایی شود.

علی مظفری با بیان اینکه طرح اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج موقتی نیست و کاملا کارشناسی شده است و از ماه آینده به طور سراسری در کشور اجرایی می‌شود، افزود: معایب کلی طرح برطرف شده و زوجین با بهره گیری از این آموزش‌ها و مشاوره‌های قبل از ازدواج می‌توانند در زندگی مشترک راه صحیح را از غلط  تشخیص دهند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه فرهنگ مشاوره در ایران به خوبی جا نیفتاده است، اظهار داشت: طرح اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج از مزایای بسیاری برخوردار است و سردفتران ازدواج از موثرترین افراد در اجرای این طرح هستند که در کمترین زمان (شش ساعت) بهترین و مفیدترین اطلاعات را در اختیار زوجین قرار می‌دهند.  البته شش ساعت آموزش کافی نیست چرا که مشاوره پیش از ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق ادامه داد: آموزش و مشاوره پیش از ازدواج حول محور مباحث سازنده زندگی بهتر است و همانطور که آزمایشات بهداشتی پیش از ازدواج اجباری هستند، این طرح نیز به همان اندازه از اهمیت برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه این کلاس‌های مشاوره به طور رایگان در اختیار زوجین قرار می‌گیرد، بیان داشت: طرح مشاوره پیش از ازدواج اهداف بلندمدتی را دنبال می‌کند که مهم‌ترین آن فرهنگ سازی در زمینه آشنایی و  مراجعه زوجین به مراکز مشاوره است.

مظفری افزود: یکی از اصلی‌ترین دلایل طلاق در جامعه امروزی عدم اطلاع از مسائل زندگی و مسئولیت پذیری زوجین است که اجرای این طرح می‌تواند در رفع آن کارساز باشد.

وی در پایان ابراز داشت: طرح اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج یکی از موفق‌ترین طرح‌هایی است که می‌تواند در کاهش آمار طلاق و افزایش فرهنگ روابط زوجین موثر واقع شود.

انتهای پیام/میزان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.