سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 15:02 - یکشنبه 23 اردیبهشت 1397

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند

چین و چروک صورتتان را با ۵ راهکار آسان محو کنید

چین و چروک صورت به دغدغه روزانه بسیاری از افراد تبدیل شده است که امروزه می‌توان با انجام پنج راهکار آسان پوستی زیبا داشت.

به گزارش اصفهان شرق، کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای درمان چین و چروک‌های صورت خود به جای مصرف انواع کرم‌های ضد چین و چروک که بیشتر آن‌ها کارایی مناسب ندارند، روزانه یک عدد سیب مصرف کنند.

پژوهش‌های جدید نشان داده است مصرف سیب باعث برطرف شدن چین و چروک‌های صورت می‌شود.

داشتن رژیم غذایی سالم سرشار از میوه و سبزیجات تازه مهمترین عامل برای از بین بردن آکنه، چین و چروک و سایر مشکل‌های پوستی است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند افرادی که در رژیم غذایی آنها، میزان زیادی از گوشت قرمز، نان و انواع شیرینی و خوراکی‌های شیرین وجود دارد بیشتر از سایرین دچار چین و چروک‌های پوستی می‌شوند.

 

 

پژوهش درباره اثر بخشی مواد غذایی در حفظ زیبایی و طراوت پوست و جلوگیری از بروز چین و چروک‌های صورت به وسیله دانشمندان موسسه اراسموس هلند به دست آمده است.

دانشمندان اعتقاد دارند رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات، مواد مغذی، ویتامین و املاح مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و به این ترتیب از پوست بدن دربرابر پیری محافظت می‌کند.

آمار‌ها نشان می‌دهند، تنها در کشور انگلستان زنان، هرسال بیش از ۱۲۰ میلیون پوند صرف خرید کرم‌های ضد پیری می‌کنند و درکنار آن از انواع مرطوب کننده و سرم‌ها نیز برای کاهش اثرسن بر پوست خود استفاده می‌کنند.

در سال‌های اخیر تقاضا برای انجام روش‌های تهاجمی جوان سازی پوست مانند لیزر درمانی، لیفتینگ صورت، بوتاکس و مواردی ازاین دست رشد ۵۰ درصدی داشته است و حتی بانوان جوان نیز تمایل به تزریق بوتاکس دارند.

 

کارشناسان مرکز پزشکی اراسموس روتردام کشور هلند، مقایسه‌ای بین رژیم غذایی روزانه و میزان چین و چروک و افتادگی پوست برروی بیش از ۲۷۰۰ زن و مرد بالای ۵۰ سال انجام داده اند و دریافتند میزان چین و چروک در افرادی که رژیم غذایی غالب آن‌ها شیرینی و خوراکی‌های پرچرب است به مراتب بیشتر از افرادی است که از میزان کافی میوه و سبزیجات استفاده می‌کنند.

افراد برای داشتن پوستی سالم و جوان  باید از مصرف مواد دخانی خودداری کنند، در زمان مجاورت با نور خورشید از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنند، پوست خود را روزانه حداقل دو بار با شوینده‌های مناسب پوست شست و شو دهند و از کرم‌های مرطوب مناسب برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنند.

پژوهشگران همچنین دریافتند میزان چین و چروک صورت در زنان بیشتر از مردان است که علت‌های مختلفی، چون شدت احساسات، نوسان‌های هورمونی، بارداری و یائسگی در بروز آن موثر است.

 

یکی دیگر از مواردی که در بروز چین و چروک در صورت بانوان موثراست میزان کمتر چربی در پوست صورت آن‌ها نسبت به آقایان است، صورت مردان از چگالی بیشتری برخورداراست به همین دلیل کمتر دچار چین و چروک می‌شوند.

به همین دلیل کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند مراقبت دقیقی از پوستشان انجام دهند و مواد غذایی سالم مصرف کنند.

نتیجه این پژوهش در مجله آکادمی پوست آمریکا (the Journal of the American Academy of Dermatology) منتشرشده است.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.