سرویس: اجتماعی 14:09 - شنبه 22 اردیبهشت 1397

ابتکاری که در حاشیه مسابقات شتر‌سواری انجام شد

بازاریابی برای جاذبه‌های گردشگری ورزنه در قالب برنامه‌های ورزشی

برگزاری مسابقات شتر‌سواری ملی در شهر ورزنه بهانه‌ای برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اگر به دید امروزی به کویر نگاه کنیم دیگر آن را ترسناک و خشک نمی‌پنداریم بلکه امروز کویر را منطقه‌ای بسیار زیبا و جذاب برای گردشگری محسوب می‌کنند.

شهر ورزنه اصفهان دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری است که گردشگران داخلی و خارجی علاقه‌مند به تماشای آن‌ها هستند؛ همچنین این شهر دارای کویری با چشم‌انداز‌های فوق‌العاده است و به دلیل نزدیکی این کویر به تالاب گاوخونی پوشش گیاهی بسیار متنوعی در آن یافت می‌شود.

 تپه‌های ماسه‌ای که شکلی متفاوتی به خود گرفته‌اند نیز صحنه‌های زیبایی را در کویر ورزنه به وجود آورده‌اند که کم‌تر در سایر مناطق کشور دیده می‌شود.

چند سالی است که در سطح استان اصفهان با کمبود شدید آب و خشک‌سالی وسیع مواجه شده‌ایم و مردم ورزنه که شغل اصلی آن‌ها کشاورزی بوده است در کسب درآمد با مشکل رو‌به‌رو شده‌اند و شاید یکی کلید رفع این مشکل توسعه گردشگری در این شهر باشد.

از همین رو و برای توسعه و ترویج گردشگری در کویر ورزنه هشتمین مسابقات ملی شتر‌سواری در منطقه گردشگری واحه واقع در ورزنه با حضور 14 شتر‌سوار از 7 استان برگزار شد که در پایان استان‌های هرمزگان، کرمان و اصفهان عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

مسابقات شتر‌سواری هیجان خاصی دارد زیرا کنترل شتر‌ها برای شروع مسابقه، ادامه مسیر به صورت صحیح و عبور از خط پایان کاری سخت و دشوار است اما در کل لذت زیادی در تماشای این مسابقات وجود دارد.

مهدی اسدی رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی در همین خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: توصیه مقام معظم رهبری را گوش کردیم و در حال ترویج بازی‌های بومی و محلی و گردشگری هستیم.

وی ادامه داد: ورزنه از نظر حاصل‌خیزی بهترین است اما متاسفانه آب نیست، اما ورزنه منطقه‌ای است که می‌توان از نظر گردشگری کار‌های بسیار خوبی انجام داد تا مردم شغل‌های جدیدی را در زمینه گردشگری شروع کنند.

رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی بیان داشت: باید این مناطق به مردم معرفی شود زیرا خیلی از مردم به خارج از کشور می‌روند تا هیجانات خود را تخلیه کنند اما در این منطقه همه امکانات برای انجام تفریح مهیا شده است.

به گزارش فارس، به گفته شهردار ورزنه با وجود معرفی کم جاذبه‌ها در طول ایام سال، روزانه بیش از 150 گردشگر خارجی از ورزنه دیدن کرده و در طول سفرهای نوروزی نیز بیش از 150 هزار گردشگر از نزدیک از این منطقه بازدید کرده‌اند که فرصت مناسبی برای احیای اقتصاد گردشگری است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.