سرویس: اخبار شهرستان 22:14 - جمعه 21 اردیبهشت 1397

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در جرقویه علیا:

امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت در قبال رفتار افراد جامعه اسلامی است

حجت الاسلام عبدالهی نژاد دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت در قبال رفتار افراد جامعه اسلامی است و نباید به فراموشی سپرده شود.

به گزارش اصفهان شرق، عصر دیروز اولین شورای امربمعروف و نهی از منکر با حضور دبیر ستاد امربمعروف و نهی از منکر استان اصفهان و همراهان، مسئولین محلی و مسئولین فرهنگی شهر حسن آباد در سالن بخشداری تشکیل شد.

حجت الاسلام احمد عبدالهی نژاد با اشاره به اهداف شورای امر به معروف در مناطق شهری اظهار کرد: فریضه امر بمعروف و نهی از منکر فقط  مربوط به حجاب نیست بلکه یک احساس مسئولیت برای افراد در هر پست و مقام خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: در اجرای فرضیه امر به معروف باید به این نکته توجه کرد که این اقدامی تربیتی و فرهنگی بوده و بر اساس موقعیت به افراد آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه باید شیوه درست امر به معروف را اجرا کرد، گفت: اگر هر فرد بتواند با آموزش شیوه صحیح امر به معروف را بیاموزد، قطعا افراد مسئولیت پذیر شده و بی تفاوتی در جامعه رواج نخواهد یافت.

حجت الاسلام عبدالهی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت در قبال رفتار افراد جامعه اسلامی است و نباید به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام عبدالهی نژاد تاکید کرد: آموزش و کار تربیتی را باید از کودکان شروع کنیم تا این آموزه ها بصورت یک فرهنگ در ذهن افراد نهادینه شود و برای این کار می توان از مهد کودک ها و مدارس شروع کرد.

وی تصریح کرد: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و اگر کار تربیتی و فرهنگی به درستی انجام شود کم کم منکرات از بین خواهد رفت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه فریضه امر به معروف نباید به فراموشی سپرده شود، خاطرنشان کرد: مهمترین هدف فریضه امر به معروف و نهی از منکر این است که فردی که در جامعه می خواهد خلافی انجام دهد احساس امنیت و آرامش نداشته باشد و این کار را می توان بر اساس موقعیت و ظرفیت مردم شهر ها و روستاها انجام دهیم.

در ادامه مراسم حجه السلام سید احمد فاطمی معاونت فرهنگی و تحقیقات و آموزش ستاد طی حکمی از طرف امام جمعه شهر اصفهان به سمت رئیس شورای امر بمعرف و نهی از منکر شهر حسن آباد منصوب شد و همچنین طی حکمی آقای حاج حسین جمشیدی بعنوان دبیر شورای امر بمعروف و نهی از منکر شهر حسن آباد منصوب شد.

در ادامه سید احمد فاطمی  مدیریت شورای امر بمهعروف و نهی از منکر شهر حسن آباد گفت: امر بمعروف و نهی از منکر مختص فرد یا ارگانی  نیست بلکه جهت انجام این رسالت و توسعه این شورای نو پا باید مردم و مسئولین نیز در آن سهیم باشند.

انتهای پیام/ احمد صادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.