اصفهان شرق

نگرانی مردم شهر کوهپایه نسبت به احداث واحد صنعتی مرغداری/ مسئولان منافع مردم را مدنظر قرار دهند

کدخبر: 167384
1397/02/21 در ساعت 22:45

به گزارش اصفهان شرق از اصفهان، کوهپایه یکی از شهر‌های قدیمی شرق اصفهان و جزء شهرهای مهاجر پذیر است که از شمال با کارگاه‌های تجاری و از شرق با شهرک صنعتی و در جنوب با تصویه خانه فاضلاب شهری محصور شده است و تنها از شرق، این شهر می‌تواند فضای شهری خود را متناسب با جمعیت به پیش ببرد.

از چند سال قبل خبر احداث یک واحد مرغ‌داری صنعتی در غرب شهر علامت سوال‌ها را بر انگیخت و یکی از دغدغه‌های شهروندان این شهر شد روند احداث این مرغداری در زمانی تصدی بخشدار‌های وقت تودشکی، ثالثی و سرپرست کنونی بخشداری الهیاری‌زاده پیش رفت و در این زمان مردم شهر با نامه‌ها، طومارها و مراجعه به بخشداری و شورای شهر نگرانی خود را از احداث این مرغداری صنعتی در نزدیکی قسمت غربی شهر کوهپایه اعلام کردند.

علیخانی شهروند کوهپایه‌ای با اشاره به آلاینده بودن این واحد صنعتی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی این محل به شهر کوهپایه و بوی نامطبوع مرغداری و با وزش بادهای غربی شرقی به داخل شهر زندگی را در شهر کوهپایه سخت می‌کند.

وی گفت: بخشی اختصاص برای واحدهای صنعتی دامداری مشابه در حاشیه جاده قهی در نظر گرفته شده است اما چرا اصرار وجود دارد که این واحد در غرب شهر احداث شود؟

علیخانی تصریح کرد: هفته پیش بانوان شهر به بخشداری کوهپایه مراجعه کردند و با سرپرست بخشداری دیدار کردند و نگرانی و اعتراض خود را از احداث این واحد صنعتی با وی در میان گذاشتند.

*دغدغه مردمی نسبت به آینده شهر کوهپایه

مومنی دیگر شهروند کوهپایه‌ای افزود: از مسوولان شهر و بخش کوهپایه می‌خواهیم که مانع اتفاقی شوند که سرزنش آیندگان برای ان‌ها را به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: احداث این مرغداری به یک مشکل بزرگ در آینده برای شهر کوهپایه تبدیل می‌شود که حل آن بسیار مشکل خواهد بود.

مومنی می‌گوید: چه کسی بدش می‌اید که سرمایه گذار در شهرش سرمایه گذاری کند و اشتغال ایجاد شود و به نوبه خود از مسوولان شهر می‌خواهیم که به سرمایه گذاران در شهر بیش تر پیش ارج نهند اما این به این معنی نیست که برای درست کردن ابرو چشم ان را هم کور کنیم.

حجت الاسلام محمد یزدانی امام جماعت مسجد الحسین(ع) شهر کوهپایه، گفت: با توجه به این‌که ۲۰ روز است از حضور من در مسجدالحسین می‌گذرد مردم با مراجعات مکرر و زیادی نارضایتی خود را از احداث یک واحد مرغداری در غرب شهر کوهپایه اعلام می‌دارند.

وی بیان کرد: از مسوولان عاجزانه تقاضا دارم که برای رفع این دغدغه مردمی و کمک به رفاه شهروندی اقدامات لازم را انجام دهند.

*نگرانی مردم کوهپایه نسبت به احداث مرغداری در ضلع غربی شهر

بعد از حضور بانوان در بخشداری در هفته گذشته تعدادی از مردم شهر کوهپایه در شامگاه چهارشنبه در شهرداری کوهپایه حضور یافتند که نمایندگان ان‌ها با شورای شهر دیدار کردند در این جلسه قوام‌الدین ضیایی اظهار کرد: در خصوص احداث واحد صنعتی مرغ‌داری در ضلع غربی شهر کوهپایه شورای شهر همگام با مردم با تصویب مصوبه و ارسال نامه به بخشداری، فرمانداری و فرادست استان و بیان خواسته مردم اقدام کرده است.

وی با اشاره به مخالفت و اتفاق نظر هر 5 عضو شورای شهر با ایجاد این مرغ‌داری صنعتی، افزود: با رفتن ثالثی بخشدار وقت و انتخاب الهیاری‌زاده به عنوان سرپرست بخشداری فشارها برای گرفتن این مجوز بیشتر شده اما تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

رئیس شورای شهر کوهپایه با اشاره به پیگیری‌های صورت‌گرفته شورای شهر در این موضوع گفت: آخرین اقدام صورت‌گرفته، ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و الحاق طومارهای مردمی و معرفی جانمایی کارشناسی برای محل احداث این واحد صنعتی بوده است.

وی به نمایندگی از طرف دیگر اعضای شورای شهر کوهپایه خاطرنشان کرد: علی‌رغم این‌که شهر کوهپایه از شرق با شهرک صنعتی و از شمال با کارگاه‌های تجاری و از جنوب با تصفیه فاضلاب محصور شده و تنها نقطه برای گسترش فضا و بستر لازم شهری است و مضافا به دلیل آسیب‌ها و مشکلاتی زیست محیطی و بهداشتی از این جانمایی شورای شهر تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این احداث انجام خواهد داد.

ضیایی بیان داشت: این واحد صنعتی تمامی مجوزهای لازم برای احداث را کسب کرده اما در این میان منافع شهر کوهپایه و مردم این شهر لحاظ نشده و بنا بر وظیفه ذاتی شورای شهر مخالفت‌های مردم که با حضور و نامه به شورای شهر انتقال داده شده، حجتی است که پیگیری و توجه به آن از سوی شورای شهر و دیگر سازمان‌ها لازم است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و دغدغه‌خاطر شهروندان در هفته آتی اعضای شورای شهر و چند تن از نمایندگان مردم با معاونان استاندار در اصفهان دیدار خواهند کرد.

به نظر می‌رسد نیاز است برای این احداث یک‌بار دیگر جوانب کار و ایرادات احتمالی آن‌را مورد بررسی قرار داد تا نتیجه آن پیشرفت شهر و بخش کوهپایه باشد و دغدغه خاطر مردم نیز رفع شود.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه