سرویس: غیر تولیدی 17:04 - جمعه 21 اردیبهشت 1397

امام‌جمعه موقت اصفهان:

اظهار عجز پیش ستم‌پیشگان خطاست/ خروج آمریکا از برجام را جشن می‌گیرد

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: مسؤولان باید مقاومت، صراحت و صلابت در برابر دشمن را از مردم یاد بگیرند، اظهار عجز پیش ستم‌پیشگان خطاست، اشک کباب موجب طغیان آتش است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: نیرویی که انسان را از سقوط و انحراف نجات می‌دهد، تملک به نفس است.

وی افزود: در روایات زیادی از مالکیت به نفس گفته شده که نتیجه آن، تسلط انسان بر همه چیز است، نفس هر کس متفاوت است و نفس هر فرد به نوعی ظهور کرده و تا آخر عمر، انسان را رها نمی‌کند و باید از خدا بخواهیم که هیچ وقت محکوم خواسته‌های نفسانی نباشیم.

امام‌جمعه موقت اصفهان تقوای عام را پرهیز از گناهان به معنی معاصی و محرمات دانست و تصریح کرد: اگر از مکروهات دامن برچینیم، تقوای خاص برگزیده‌ایم؛ تقوای خاص الخاص هم به معنای پرهیز از مباحات و حتی بعضاً حلالات هم است.

وی ادامه داد: در زندگی معصومین مصداق آن زیاد است، در نامه حضرت علی(ع) به حاکم بصره آمده که حاکم بصره زمانی در یک مهمانی اشرافی حاضر شده و حضرت امیرالمؤمنین فرموده‌اند چرا بر چنین سفره‌ای نشستی و فقرا را فراموش کردی.

رهبر خاطرنشان کرد: تقوای سیاسی در کلام حضرت امیرالمؤمنین(ع) قابل برداشت است و ایشان در نامه به مالک اشتر نکات مهمی را مطرح فرموده‌اند، بر ما است که تفکر علوی را از این متون اخذ کنیم و هفته‌ای یک روز باید این چنین مسائلی را برای مسؤولان خود شرح دهیم و از آن درس بگیریم.

وی با اشاره به این‌که تنفر قلبی از بدی و علاقه قلبی به خوبی راه سعادت است، بیان داشت: یاری گرفتن از زبان نیز برای تثبیت تقوا در جامعه راهگشاست.

امام‌جمعه موقت اصفهان در ادامه با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رها شده و فساد در حال علنی شدن در خیابان هاست.

وی اضافه کرد: دیدیم که چند فرد با نقشه‌ای مشخص، موجی برای تخریب ناجوانمردانه نیروی انتظامی ایجاد کردند و حقیقت را وارونه جلوه دادند. حضرت امیرالمؤمنین می‌فرمایند «تمامی نیکی‌ها در برابر امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره‌ای در برابر دریا هستند.»

رهبر با اشاره به در پیش بودن هفته روز بزرگداشت فردوسی، بیان کرد: زبان را باید پاسداشت و کلمات غربی نباید در زبان ما نهادینه شود؛ تحریم تنباکو، 24 اردیبهشت 1270 بود، در زمانی که انگلیسی‌ها در کشور حضور داشتند فتوای علمای آن زمان در برابر بیگانه، حرکت بیگانه و کالای بیگانه باعث شد تا تلاش خارجی‌ها برای افزایش تسلط بر کشور خنثی شود و مردم بیدارتر شوند.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند حمایت از کالای ایرانی، باید به میدان بیاییم و ما دشمن را تحریم کنیم نه اینکه دشمن ما را تحریم کند؛ اگر مرحوم میرزای شیرازی و سایر علما، انگلیس را شکست دادند باید این حرکات را تقدیس کنید و امروز هم با رهبر خود عهد و پیمان می‌بندیم کالای داخلی مصرف کنیم.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که روز بین المللی خانواده در پیش است، تصریح کرد: با وجود اینکه معتقدیم غربی‌ها خانواده ندارند، باید خانواده اسلامی را احیا کنیم و فاجعه کاهش ازدواج، افزایش طلاق و اختلافات خانوادگی را مهار کنیم؛ هشدار و اخطار کاهش جمعیت و فروپاشی خانواده‌ها را می بینیم و باید همه کمک کنند تا از ثبات خانواده‌ها حمایت شود.

وی با اشاره به مسأله بحران آب گفت: آب از نظر قرآن هم بسیار مهم و مایه حیات است؛ برخی کشورها آب تلخ و شور را قابل استفاده می‌کنند، ما رودخانه‌های متعددی در شمال و جنوب داریم که به دریا می‌روند و سوءمدیریت باعث شده از این آب درست استفاده نکنیم.

رهبر در ادامه اضافه کرد: در استحصال آب باید به فکر باشیم، حتی آب شور را نیز می‌توانیم استفاده کنیم اما صرفه‌جویی باید در اولویت باشد؛ آب کم هست، جمعیت زیاد شده، مقداری از آب به برخی استان‌ها رفته، برخی هم بیش از حد مجاز مصرف می‌کنند و مدیریت کشور باید فکری به حال آن بکند، ما آحاد مردم نیز حتی در وضوی خود در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حرکت رئیس‌جمهور آمریکا در مورد خروج از برجام اشاره کرد و اظهار داشت: این حرکت نشانه شکست آن‌ها در همه مسائل است؛ در عراق، لبنان و سوریه به مذلت رسیده‌اند و در یمن با همه کشتارشان نتوانستند مردم را سرکوب کنند و از روی شکست این گونه زوزه می‌کشند، شهید بهشتی گفت آمریکا از مردم ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: آمریکا طراحی خاورمیانه جدید را انجام داده بود ولی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و مجاهدت و شهادت مردم کمر آن‌ها را شکسته است.

وی اضافه کرد: ترامپ اگر یک کار خوب کرده همین پاره کردن برجام است؛ از آمریکا چه می‌خواهید؟ آمریکا جزئی از جهان است و بسیاری کشورها دلار را حذف کرده‌اند و ما هم باید برای آن فکری کنیم، رابطه آمریکا تنها ضرر بوده و ملت ایران امروز خروج آمریکا از برجام را جشن می‌گیرد.

رهبر حرف یاوه این شخص در دنیا را بدون خریدار دانست که بسیاری از کشورها از آن ابراز تاسف کردند و ادامه داد: مسؤولان باید مقاومت، صراحت و صلابت در برابر دشمن را از مردم یاد بگیرند، اظهار عجز پیش ستم‌پیشگان خطاست، اشک کباب موجب طغیان آتش است.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: وظیفه همه است که پشت سر رهبر معظم انقلاب بیاستند، در این موارد سیاست عقلایی در شأن جمهوری اسلامی اتخاذ کردن بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان اظهار کرد: دانش هسته‌ای را باید با قدرت جلو ببریم، برخی جاها عقب نشستیم و امروز باید جبران کنیم؛ ایران با این استعداد و توان به هیچ کس اجازه هیچ تحرکی نمی‌دهد و پای اهداف انقلاب ایستاده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.