سرویس: غیر تولیدی 14:09 - جمعه 21 اردیبهشت 1397

مسئول بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت اصفهان:

طرح شناسایی کانون های آلوده به سالک آغاز شد

مسئول بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت استان اصفهان گفت: طرح شناسایی کانون‌های آلوده به سالک در استان اصفهان آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

به گزارش اصفهان شرق، رضا فدایی  اظهار داشت: با توجه به اینکه هر ساله با بیماری سالک مواجه ایم بنابراین طرح شناسایی کانون های آلوده به سالک همه ساله در دستور کار مرکز بهداشت استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه به منظور کنترل این بیماری امسال مقرر شد در بیش از ۴۰ مرکز بهداشتی، کار تشخیص و درمان بیماری سالک به صورت رایگان صورت گیرد، ادامه داد: همچنین با نظارت کمیته فنی سالک استان، جونده کشی باغ ها و مزارع آلوده در بیش از ۸۰ هزار هکتار آغاز شده و پیش بینی می شود این طرح در چهار مرحله تا پایان شهریور ادامه یابد.

۹۰۰ نفر به دلیل بیماری سالک به مراکز درمانی اصفهان مراجعه کردند

مسئول بیماری های واگیردار معاونت بهداشت استان اصفهان اعلام کرد: در طول اجرای این طرح، اقدام به آموزش‌های فردی در زمینه استفاده از راهکارهای محافظتی فردی کردیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از  ۹۰۰ نفر به دلیل بیماری سالک به مراکز بهداشتی استان اصفهان مراجعه کردند.

فدایی گفت: طرح لانه کوبی جوندگان با هدف پیشگیری و مهار کردن بیماری سالک در شهرستان‌های اردستان، برخوار، شاهین شهر و اصفهان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: طرح مبارزه با جوندگان به صورت لانه کوبی و طعمه گذاری در کانون های اصلی استان تا شعاع ۵۰۰ متری مناطق مسکونی اجرا می شود.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.