سرویس: غیر تولیدی 13:14 - جمعه 21 اردیبهشت 1397

کارشناس مسئول بهداشت محیط شماره یک اصفهان خبر داد:

تمایل مردم اصفهان به استفاده از آب‌ معدنی/ آب مشکل بهداشتی ندارد

کارشناس مسئول بهداشت محیط شماره یک اصفهان گفت: با توجه به شایعه آلوده بودن آب شرب، مردم به مصرف آب معدنی تمایل پیدا کرده اند اما آب شرب و لوله کشی هیچ مشکل بهداشتی ندارد.

به گزارش اصفهان شرق، شهرام احتشامی اظهار داشت: این روزها به دلایل مختلف از جمله کم آبی و بارش کم در سطح استان اصفهان شایعاتی در مورد آلودگی های آب لوله کشی منتشر می شود و از طرفی وجود املاح و رسوبات موجود در آب که لایه‌ای از رسوب در کتری و سمارها بجا گذاشته است، باعث شده تمایل مردم به سمت مصرف انواع آب های بسته بندی زیادتر شود.

وی بیان داشت: بطری‌های آب موجود در بازار حاوی دو نوع آب آشامیدنی یا معدنی است که آب آشامیدنی طبق تعریف موسسه استاندارد آب گوارایی است که عوامل فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیک آن در حدی است که مصرف آن عارضه سوء ای در کوتاه مدت یا بلند مدت در انسان ایجاد نکند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شماره یک اصفهان گفت: همچنین آب معدنی محتوی املاح معدنی خاص و کمیاب است که از منابع طبیعی مانند چشمه ها به دست می آید و باید عاری از هرگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی باشد و در شرایط بهداشتی نیز بسته بندی شود.

نمونه برداری از آب های توزیع شده در سطح بازار اصفهان

وی بیان داشت: با وجود این موضوع و اهمیت سلامت آب بطری شده کنترل مستمر و دوره ای این نوع آب های آشامیدنی یکی از اهداف کلی فعالیت های بهداشت محیط است.

احتشامی تصریح کرد: از این رو گروه مهندس بهداشت محیط شماره یک اصفهان با نزدیک شدن به فصل گرما و مصرف بیشتر آب‌های بطری شده و از سویی تنوع بالای برندهای تولیدی این محصول آشامیدنی در سطح بازار مصرف شهری و روستایی، اقدام به اجرای طرح جامع نمونه برداری از آب‌های بطری شده سطح بازار به منظور سنجش باکتریولوژیکی و شیمیایی کرده اند که در همین راستا نمونه ها به آزمایشگاه های مرجع آب آشامیدنی ارسال شده و در صورت مشاهده هر گونه پارامتر غیر استاندارد یا آلوده در این نمونه ها سریعاً گزارش لازم برای کنترل عرضه آن نمونه آب انجام خواهد شد.

وی گفت: در درجه اول استفاده و نوشیدن آب لوله کشی شهری هیچگونه مشکلی ندارد و مردم این اطمینان را داشته باشند که آب شرب شبکه شهری سالم است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شماره یک اصفهان گفت: آب بطری شده چه معدنی و چه آشامیدنی باشد، باید در ظروف تمیز و غیرقابل نفوذ بسته بندی شود و این ظروف باید با استاندارد مطابقت داشته باشند از این رو ظروف یکبار مصرفی که در آنها آب بسته بندی می شود باید، در شرایط مطلوب و دمای مناسب و به دور از تابش نور خورشید نگهداری شوند.

وی بیان داشت: به دلیل جنس شیمیایی این ظروف از منجمد کردن بطری ها باید پرهیز کرده و پس از مصرف محتوی آن از پر کردن و استفاده مجدد خودداری شود و در زمان خرید نیز بدانند که آب معدنی را به منظور وجود املاح معدنی خاص خریداری و مصرف می‌کنند و اگر مردم صرفاً نیاز به آب آشامیدنی لوله کشی شده دارند باید این مشخصه بر روی بطری به صورت خوانا درج شده باشد.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.