سرویس: غیر تولیدی 11:55 - جمعه 21 اردیبهشت 1397

نماینده مردم اصفهان در مجلس :

شهرداری باید در آبیاری فضای سبز به فکر الگوی جدید باشد/ برای تغییر الگوی کشت دیر شده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر برای تغییر الگوی کشت خیلی دیر شده است اما راهی جز این روش وجود ندارد.

به گزارش اصفهان شرق، حیدر علی عابدی  گفت: در حال حاضر برای تغییر الگوی کشت خیلی دیر شده است اما راهی جز این روش وجود ندارد بنابراین می بایست این روش را در دو محور کلی در زمینه های کشاورزی و فضای سبز به طور جد دنبال کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه تغییر الگوی کشت در فضای سبز می توان  با کشت درخت تاغ گام بلندی برداشت چراکه این نوع از درخت تنها در هر سال یکبار آبیاری نیاز داشته و بدون احتیاج به باغداری و رسیدگی زنده می ماند همچنین علاوه بر زیبایی در جهت تصفیه هوا موثر است ؛ بنابر این می بایست این نوع از درختان و کشت های مشابه را با جدیت گسترش دهیم از طرفی باید توجه داشت که به واسطه ریشه بلند این درختان، این کشت در محل هایی که تاسیسات شهری همچون لوله های آب و شبکه مخابرات وجود دارد، توسعه نیابد.

حیدر علی عابدی اذعان کرد:بنابراین به دنبال تغییر الگوی کشت در فضای سبز و به دنبال توصیه هایی که به شهرداری شد، کارشناسان نهاد خدمات شهری از مناطق مستعد بازدید کردند و مقرر شد بنا بر برنامه های بلند مدت این نوع کشت از سوی شهرداری توسعه داده شود.

وی توضیح داد:از طرفی می بایست  نوعی از درختان کشت شود که ضمن کارکرد مفید به منظور تصفیه هوا در مقابله با توسعه ریزگرد ها موثر واقع شود چراکه مقابله با توسعه کویر در شرق اصفهان اهمیت فوق العاده ای دارد که از نمونه های موفق آن همانطور که گفته شد، کشت چندین هکتاری درخت تاغ در مناطق شرقی از سوی اداره منابع طبیعی است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه در شش ماه از سال  باد از شرق به غرب اصفهان می وزد افزود:در حوزه کشاورزی نیز بنا به پیگیری های مجدانه استانداری اصفهان کشت گلخانه ای در دست اقدام است؛ همچنین جهاد کشاورزی بنا بر الزامی که از سوی استانداری طرح شد، در جلسه ای با حضور مسئولان متولی طرح مربوط به مسئله را ارائه داد که نهایتا مقرر شد طرح مذکور به طور جدی و قوی دنبال شود.

وی بیان کرد:  از دیگر سو در حوزه کشاورزی استفاده از درختان مثمر و کم آب همچون درختان پسته می بایست در دست اقدام قرار گیرد چراکه در برخی از نقاط منطقه شرق کشت این نوع درخت مثمر موفق بوده است.

وی گفت : بنا به اطلاعاتی که از سوی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی گرفته ایم ،خط مقدم فرودگاه است چراکه وجود ریزگرد ها میتواند صدمات جدی به تاسیسات فرودگاهی بزند بنابراین کشت این نوع از درختان در شرق اصفهان کمک های مهمی به ایمن سازی فرودگاه کرده است.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد:  به رغم اذعان جهاد کشاورزی مبنی بر وجود برنامه مدون اما پیامدی قابل توجهی ناشی از این برنامه ها تا به حال مشاهده نشد چراکه تا به حال اقدام کارشناسی و دارای پشتیبانی مطالعاتی اجرا نشده است

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.