سرویس: اجتماعی 09:27 - جمعه 21 اردیبهشت 1397

رئیس پلیس فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان

کاهش 80 درصدی جرایم اخلاقی در فضای مجازی

رئیس پلیس فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان از کاهش 80 درصدی جرایم اخلاقی در فضای مجازی خبر داد و گفت: این شبکه‌های اجتماعی خارجی هستند که امن نیستند چراکه نفس و هدف اصلی آن‌ها تخلیه اطلاعات شهروندان است.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی در خصوص آثار مثبت و تأثیرگذار پیام‌رسان‌های داخلی بر امنیت کاربران فضای مجازی اظهار کرد: با توجه به این که سرور فنی این پیام‌رسان‌ها در داخل کشور قرار دارد، ریسک اقدامات مجرمانه نیز نیز به شدت پایین آمده است.

وی افزود: مسلماً کسی که در این پیام‌رسان‌ها کار می‌کند، جرأت نمی‌کند که به راحتی درگاه جعلی بانک راه‌اندازی کند؛ فروشگاه‌های غیر مجاز دایر کند، اطلاعات خصوصی مردم را سرقت یا برای کاربران مزاحمت ایجاد کرده و به کسی توهین کند، چراکه می‌داند که اطلاعات او در سرور داخل کشور است و فرد متضرر برای احقاق حق خود و پیشگیری از ادامه جرم می‌تواند با پیگیری حقوقی اقامه دعوا کرده و سریع‌تر مجرم را شناسایی کند.

رئیس پلیس فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان گفت: این درحالی بود که اگر کسی در شبکه اجتماعی تلگرام به فرد دیگری آسیب می‌زد، فرد آسیب‌دیده نمی‌توانست به اطلاعات فرد مجرم دسترسی پیدا کند و همین باعث ایجاد حریم امن برای مجرمان شده و بستری برای اقدامات مجرمانه فراهم کرده بود.

وی از کاهش چشم‌گیر جرایم اقتصادی با مسدودسازی پیام‌رسان تلگرام خبر داد و خاطرنشان کرد: از زمانی که این اقدام صورت گرفته، میزان جرایم اخلاقی نیز 80 درصد کاهش پیدا کرده است که این خبر بسیار خوبی برای کاربران شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌آید.

مرتضوی با بیان این که مردم با خروج از شبکه‌های اجتماعی خارجی و ورود به شبکه‌های داخلی می‌توانند به امنیت بیشتر خود کمک کنند، یادآور شد: شهروندان مطمئن باشند شبکه‌های اجتماعی خارجی هیچ سرویس و یا خدمت امنیتی به آنان نمی‌دهند اما با ایجاد شبکه‌های داخلی این اطمینان خاطر وجود دارد که مردم از این پس در یک فضای امن‌تر و راحت‌تری کار کنند.

وی به مطرح شدن شایعاتی مبنی بر امن نبودن پیام‌رسان‌های داخلی اشاره کرد و اذعان داشت: چنین چیزی واقعیت ندارد و باید گفت، این شبکه‌های اجتماعی خارجی هستند که امن نیستند برای این که نفس و هدف اصلی آن‌ها تخلیه اطلاعات شهروندان است.

رئیس پلیس فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان متذکر شد: از شهروندان انتظار داریم به شبکه‌های اجتماعی داخلی اعتماد کنند و اگر با اختلال فنی در این شبکه‌ها هم روبه‌رو می‌شوند، صبر و تحمل داشته باشند چراکه  به صورت تدریجی این مشکلات رفع خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: شبکه‌های اجتماعی داخلی می‌توانند حتی بیشتر از پیام‌رسان تلگرام به کاربران سرویس‌دهی کنند، به شرطی که مردم از این شبکه‌ها حمایت کنند و اجازه دهند رسانه‌های نوین داخلی قدرت توان خود را بروز و ظهور دهند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.