اصفهان شرق

گره زدن مستقیم اقتصاد کشور به آمریکا کاملاً اشتباه است

کدخبر: 167301
1397/02/21 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر  اظهار داشت: اقدامات اخیر آمریکا کار جدیدی نیست و در طول عمر 40 ساله انقلاب همواره شاهد دشمنی آن­ها با جمهوری اسلامی ایران بوده­ایم، در مقابل نیز شاهد بوده­ایم کشور ما با وجود همه این دشمنی­ها و تهدیدات در مسیر خود حرکت کرده و روز به روز پیشرفت کرده است.

وی افزود: خروج از برجام نیز نمونه‌ای ­از این تهدیدات است که امیدواریم با لطف خداوند و بصیرت مسئولان، کشور به سلامت از گردنه این مشکل رهایی یابد و به مسیر 40 ساله خود بازگردد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث برجام صحبتی از قبل بارها مطرح شد که آمریکا کاملاً بدعهد است و سابقه برهم زدن توافق نیز در گذشته دارد، بنابراین باید تضمین­های لازم از جهت اجرای برجام گرفته شود اما متأسفانه در مذاکرات شرایط برای اخذ این تضمین­ها فراهم نشد و همین امر مهمترین ایراد برجام توسط کارشناسان شناخته شد.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی ما باید شرایطی که در گذشته دنبال می­کردیم را پی بگیریم و به وسیله حمایت از تولید داخلی، بهبود فضای کسب و کار، توجه به بخش خصوصی، توجه به اقتصاد مردمی و توجه به شرکت­های دانش­بنیان پایه­های اقتصاد خود را از داخل درست کنیم.

فولادگر ادامه داد: این حرف به معنای چشم­پوشی کامل از بیرون کشور نیست چون در اقتصاد مقاومتی به صراحت آمده است که اقتصاد باید «درون­گرا و برون­زا» باشد، یعنی در عین توجه به تولیدات داخلی به خارج نیز باید توجه داشته­ و با کشورهای دیگر نیز تعامل و ارتباط داشته ­باشیم، اما این نیز که اقتصاد کشور را مستقیماً به آمریکا گره بزنیم کاملاً اشتباه است.

وی پیرامون صحبت رئیس جمهور مبنی بر مذاکرات با کشورهای اروپایی، گفت: در این قضیه همانند برجام اگر کشورهای اروپایی ضمانت اجرایی بدهند ماندن ما در برجام فایده دارد ولی اگر این ضمانت داده نشود و اروپاییان نیز بخواهند در مسیر آمریکا حرکت کنند نه تنها ماندن در برجام سودی برای کشور ندارد بلکه مضرات فراوانی نیز درپی خواهد داشت.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درخواست تمام نمایندگان مجلس فارغ از جناح بندی­های مختلف سیاسی از دولت این است که در صورت عدم موفقیت در اخذ تضمین از طرف­های اروپایی بلافاصله اقدام متقابل انجام دهند و به فعالیت­های گذشته خود بازگردیم.

انتهای پیام/تسنیم