سرویس: اجتماعی 00:39 - یکشنبه 16 اردیبهشت 1397

رئیس سازمان اورژانس کشور در شهر هرند:

طرح تحول سلامت، طرحی فراگیر برای تمامی افراد جامعه است/ شرق اصفهان نیازمند خدمات متمرکز تامین اجتماعی

رئیس سازمان اورژانس کشور در شهر هرند گفت: تمامی این طرح ها مدیون طرح تحول سلامت است که خوشبختانه طرحی فراگیر برای تمامی افراد جامعه به شمار می رود.

به گزارش اصفهان شرق از اصفهان، پیرحسین کولیوند عصر دیروز در مراسم افتتاح اورژانس شهر هرند با اشاره به دستاوردهای اورژانس، اظهار کرد: تهیه دستگاه نوار قلب که کاملا تولید داخل است و با دو سیم کارت که یکی به منظور جمع آوری اطلاعات و دیگری برای ارسال صدا و ویس طراحی شده‌اند تا روند تشخیص بیماری‌هایی چون سکته قلبی را تسریع کند.

وی افزود: در صورت تشخیص سکته قلبی بیمار مستقیما به آنژیوگرافی منتقل می‌شود تا بیمار در ۹۰ دقیقه زمان طلایی با به حداقل رساندن عوارض و حتی امکان مرگ حتمی بیمار را به حداقل برساند.

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: دومین خدمت ارائه شده بهره مندی از شبکه بی سیم در خدمات ۱۱۵ اورژانس است که با مشخص کردن محل درخواست خدمات از طرف بیمار سرعت و کیفیت ارائه خدمات را ارتقا می دهد و این امر امروز در کل استان اصفهان قابل استفاده است و تمامی این طرح ها مدیون طرح تحول سلامت است که خوشبختانه طرحی فراگیر برای تمامی افراد جامعه به شمار می رود.

وی با اشاره به بحث بالگرد بیان کرد: یک مدل پیشنهادی قصد داریم که ارائه خدمات در این بخش را توسعه دهیم اکنون این خدمات توسط هوانیروز ارتش انجام می شود اما با توجه به اینکه در کل کشور بالگرد دید درشب نداریم نیازسنجی برای بالگرد ویژه اورژانس برای انتقال بیماران با شرایط خاص هم دیده شده است.

پیر حسین کولیوند با تشکر از کمک ها و خدمات مردم و خیرین و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حادثه زلزله کرمانشاه، اظهار کرد: امیدوارم با همکاری و کمک خیرین و مسوولان توسعه اورژانس و خدمات بهتر آن‌را داشته باشیم.

 

حیدر علی عابدی اظهار کرد: شرق اصفهان به دلیل اختلافات موجود بر سر ایجاد مرکز شهرستان با توجه به اینکه شرق اصفهان ظرفیت سه شهرستان را دارد اما هنوز در ساختار بخش ها باقی مانده است.

وی افزود: بنابراین دارای ساختار شبکه نیست و مدیر شبکه ندارند و بنابراین بیمارستان ندارند و اورژانس مستقلی ندارند و این امر موجب شده تامین اجتماعی هم نتواند خدمات متمرکز را ارائه کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش داریم که ۳ شهرستان ایجاد شود و ساختار شبکه پیدا کند و ۳ بیمارستان داشته باشد اما تا رسیدن به این‌ هدف همه نگاه‌ها به اورژانس است که در سایه مدیریت قوی شاهد استقرار اورژانس هوایی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امید که با حمایت‌های دکتر کلیوند و خیرین تقویت اورژانس های پنج بخش جرقویه علیا و سفلا جلگه و بن رود و کوهپایه را داشته باشیم.

محمد علی جعفری با اشاره به انتظار شش ماهه برای افتتاح اورژانس اظهار کرد: مدام اتفاقاتی می افتاد سیل، زلزله و بهمن و با پیگیری‌های عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به وسعت شهرستان اصفهان، افزود: شهرستان اصفهان دارای ۶ بخش و ۱۳ شهر و ۱۸۰روستا و حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار جمعیت است.

رئیس شورای شهر هرند تصریح کرد: شرق اصفهان دچار مشکلات بی ابی و خشکسالی است و مردم در شرایط سختی زندگی می کنند و همه واقف هستند که مشکل اول اصفهان کم آبی است و در شرق اصفهان که اقتصاد این منطقه متکی بر آب زاینده رود است ملموس تر است.

جعفری خاطرنشان کرد: شهر هرند مرکز بخش جلگه است و ده هزار جمعیت دارد و بخش بن رود ۲۵ هزار جمعیت دارد و دارای مردم انقلابی و خیرین قابل توجه‌ای است.

وی بیان کرد: جای خالی ۱۱۵ را در شهر هرند احساس می کردیم البته یک ۱۱۵ در سه راه سیان مستقر است ولی جوابگوی حوادث نیست.

رئیس شورای هرند با اشاره به حوادث تلخ در گذشته، اذعان کرد: نیاز شهر هرند اراده و پیگیری را برای استقرار اورژانس در شهر هرند از سوی شورای شهر رقم زد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.