سرویس: اخبار شهرستان 00:21 - یکشنبه 16 اردیبهشت 1397

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

قاچاق کالا اقتصاد کشور را نابود کرده است/ رونق صادرات در سایه بازاریابی و بسته بندی مناسب محصولات

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه برخی از راه قاچاق کالا وارد کشور می کنند بدون این که گمرگی، ارزش افزوده و مالیات بدهند، گفت: قاچاق کالا اقتصاد کل کشور را نابود کرده است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی بعد از ظهر دیروز در ایین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، اظهار کرد: مشکلات زیادی بر سر راه صادر کنندگان است ان‌هایی که تلاش می‌کنند اقتصاد مقاوم، پویا و فشار و تحریم نتواند بر انان تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر صادرات غیر نفتی، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند حرام شرعی است کالایی در داخل تولید شده و در عین حال ان وارد نیز بشود اما در سال ۹۶ صادرات کشور کمتر و واردات افزایش یافته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به مشکلات صادر کنندگان، تصریح کرد: بعضی از مشکلات به دست خودمان بر سر راه صادر کنندگان قرار می‌گیرد و حتی برای فروش محصولات تولید کنندگان در بازار ایران نیز مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به زیان واردات کالاهایی که در کشور به حد نیاز تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از راه قاچاق کالا وارد کشور می‌ کنند بدون این که گمرگی، ارزش افزوده و مالیات بدهند، قاچاق کالا اقتصاد کل کشور را نابود کرده است.

لارگانی در ادامه با اشاره به کمک‌های دولت‌ کشورهایی مانند ترکیه به تولیدکنندگان، گفت: اگر تولید کنندگان در کشورمان پولی را از دولت بخواهند بعد از یک یا دو سال همان پول به ان‌ها پرداخت می‌شود اما اگر دولت یا شرکت‌های خدمات رسان از تولیدکنندگان پولی را بخواهند و تولید کننده بخواهد قسطی ان‌را پرداخت کند با سود بیست و چند درصد محاسبه می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان یکی از مشکلات کشور را سیاست زدگی دانست و اظهار کرد: قانون تولید شده و وجود دارد اما مجلس در نظارت بر آن ضعیف عمل می‌کند.

موسوی افزود: ما برای اینکه صادرات خود را گسترش دهیم و انرا رونق دهیم باید بازاریابی و بسته بندی خوبی داشته باشیم چرا که بعضی اوقات به دلیل عدم بسته بندی خوب کالا را نمی‌تواتیم به بازار عرضه کنیم.

انتهای پیام/ جمشید حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.