اصفهان شرق

اصفهان جزء استان‌های برتر در حوزه صنعت است/ ۱۷۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعت پرداخت شد

کدخبر: 167191
1397/02/16 در ساعت 00:45

به گزارش اصفهان شرق  اسرافیل احمدیه شامگاه شنبه در آئین تجلیل از صادر کنندگان استان اصفهان با خوش‌ آمد به حاضرین، اظهار کرد: استان اصفهان جزء استان‌های برتر در حوزه صنعت است.

وی افزود: ۱۲۲۷ مورد واحد صنعتی در استان وجود دارد که ۲۲۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری استان اصفهان تا کنون است و ۲۶۳ هزار شغل را در خود جای داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به تلاش و کارهای انجام شده برای توسعه، تصریح کرد: ۴۸۱۹ واحد بالای ۲۰ درصد پیشرفت کاری دارند و  به ۳۴۰ هزار میلیارد ریال نیاز به سرمایه گذاری دارند که در این صورت ۱۶۰ هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۷۱۹ مورد از طرح‌ها  ۸۰ درصد پیشرفت داشته است که  ۳۹ هزار میلیارد ریال نیاز به سرمایه گذاری دارند که می تواند برای  ۳۱ هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

احمدیه در ادامه گفت: اگر بتوانیم طرح‌های بالای ۶۰ درصد که در مجموع  ۱۶۰۰ مورد است و نیاز به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات دارد را به اتمام برسانیم ۶۲ هزار اشتغال را ایجاد خواهیم کرد.

اسرافیل احمدیه  اذعان کرد: پارسال هزارو۱۲۴ جواز تاسیس صادر شد که بالغ  بر۵۵  هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارند که ۲۹ هزار اشتغال را ایجاد خواهند کرد و رشدی در حدود ۵۳ درصدی در سرمایه گذاری و ۴۸ درصد در اشتغال داشتیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان کرد: سال گذشته ۵۱۸ مورد پروانه  بهره برداری صنعتی در استان اصفهان  صادر شده  که بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در خود جای داد و در حدود ۸۲۴ نفر اشتغال ایجاد کرده است که استان اصفهان را در رتبه اول کشور قرار داد.

وی با اشاره به عملکرد دبیرخانه ستاد تسهیلات رونق  که در سال ۹۵ و ۹۶ رتبه های خوبی را در  کشور بدست اورد، افزود:
در سال ۹۶ بالغ بر ۳۰۵ جلسه ستاد تسهیل را در استان داشتیم که ۲۰۴ مورد در رابطه با بانک ها و ۱۰۱ مورد غیر بانکی بوده است  و نهایتا حدود ۱۷۶۶ مورد مصوبه داشته که ۱۴۴۲ مورد بانکی و ۳۲۴ مورد غیر بانکی بوده که بیش از ۱۱۲۶ مورد اقدام واقع شده است

اسرافیل احمدیه اظهار کرد: ثبت نام تسهیلات طرح رونق در سال گذشته ۲۹۷۷ مورد در بخش ‌های کشاورزی صنعت و معدن بوده است  و نهایتا ۲۱۸۹ مورد در کمیته بررسی شده که ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده و در کار گروه استانی بالغ بر ۱۱۸۳ مورد که ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات را در بر داشته است که نهایتا آنچه به بانک ارجاع شده ۱۶۳۷ مورد بوده که بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال را شامل می‌شد

احمدیه تصریح کرد: اما متاسفانه پرداخت تسهیلات ۶۲۶ مورد بود که ۴ هزار میلیارد ریال پرداخت شد که رتبه سوم کشور بوده است اما از لحاظ پرداخت مستقیم بانک ها ۱۳ هزار میلیارد ریال پرداخت کردند که در مجموع ۱۷۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور توانستیم تسهیلات پرداخت کنیم که در رتبه دوم بعد از استان تهران قرار داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطر نشان کرد: در بحث صادرات در بخش آهن آلات استان صادرات خوبی داشته است که در حدود ۴ میلیون ۹۰۰ هزار تن به ارزش ۱میلیارد و۷۴۹ میلیون دلار صادرات داشتیم که از نظر ارزشی ۴۵ درصد و از نظر وزنی ۷۱ درصد صادرات بوده است که عمدتا به عراق، افغانستان، پاکستان و امارات و سایر کشورها انجام شد.

انتهای پیام/