سرویس: اقتصادی 09:30 - شنبه 15 اردیبهشت 1397

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

مصوبه دولت درباره افزایش حقوق کارمندان مغایر مصوبه مجلس است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه اخیر هیئت دولت درباره افزایش حقوق کارمندان شاهد قانون‌گریزی از سوی دولت هستیم.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر افزایش 6 تا 12 درصدی حقوق کارمندان دولت، اظهار داشت: رفتار دولت در این باره بسیار تعجب‌برانگیز است. یکی از ایراداتی که همواره رئیس جمهور فعلی و برخی از وزرا از رئیس جمهور پیشین می‌گرفتند، قانون‌گریزی و عدم احترام به قانون بود که با مصوبه دولت درباره افزایش حقوق‌ها شاهد قانون‌گریزی از سوی خود این دولت هستیم.

وی با بیان اینکه مجلس در راستای همسان‌سازی حقوق‌ها مصوب کرد که کسانی که کمتر از 2 میلیون دریافت می‌کنند 20 درصد به حقوقشان اضافه شود و کسانی که بیش از 2 میلیون دریافت می‌کنند به‌صورت پلکانی به حقوقشان اضافه شود، افزود: لذا می‌توان نتیجه گرفت که مصوبه اخیر هیئت دولت درباره افزایش حقوق کارمندان با مصوبه مجلس منافات دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قطعاً نمایندگان با مصوبه دولت که مغایر مصوبه مجلس درباره افزایش حقوقهاست، مخالفت می‌کنند، ادامه داد: این موضوع را در هفته آینده در مجلس و کمیسیون اقتصادی به‌عنوان کمیسیون تخصصی پیگیری می‌کنیم.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با ابراز اینکه دولت با چنین مصوبه‌ای به‌دنبال تحقیر کردن مجلس است، تصریح کرد: در حال حاضر مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان قانون تصویب کرده، اگر نظر دولت این است که افزایش 20درصدی بالاست و نمی‌تواند آن را اجرا کند، بهتر است لایحه یا اصلاحیه‌ای برای بودجه به مجلس ارائه دهد مبنی بر اینکه این 20 درصد زیاد است و نمی‌تواند این قانون را اجرا کند نه اینکه بیاید قانون را دور بزند و به مجلس دهن‌کجی کند.

انتهای‌ پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.