اصفهان شرق

بندرخشک باید به عنوان طرح اولویت دار استان اصفهان قلمداد شود/ تاخیر در انجام پروژه به زیان مردم و کشور است

کدخبر: 167121
1397/02/15 در ساعت 09:45

محمدرضا حیدری در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به آیین نامه اجرایی بنادرخشک کشور اظهار کرد: آئین نامه اجرایی احداث بنادر خشک باید مبنای عمل در استان اصفهان قرار گیرد تا شاهد خروج از بن بست و بهره برداری کامل بندرخشک باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان افزود: آنچه در رابطه با عدم اجرای بندرخشک اصفهان مطرح می شود، اختلاف نظر سرمایه گذار خصوصی و وزارت راه و شهرسازی است و می طلبد استاندار اصفهان به عنوان نماینده تام الاختیار برای چاره اندیشی ورود پیدا کند تا بر اساس حقوق تعریف شده، تصمیم قاطع گرفته شود.

وی با بیان اینکه هریک از طرف مقابل باید به موضوع به صورت بُرد بُرد نگاه کنند، گفت: وزارت راه و سرمایه گذار بخش خصوصی باید به صورت بُرد بُرد به قضیه بندرخشک نگاه کنند زیرا تاخیر در انجام این پروژه به زیان مردم و در دیدگاه کلان به ضرر کشور است.

دکتر حیدری تصریح کرد: کار اصلی به عهده استاندار اصفهان است تا بر اساس آیین نامه های جاری، وفاق و همدلی را ایجاد کرده و از هر گونه تاخیر در اجرایی شدن بندرخشک جلوگیری به عمل آورد زیرا با راه اندازی این پروژه شاهد سرمایه گذاری و اشتغالزایی نه تنها در منطقه شرق اصفهان بلکه در استان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: بر اساس آیین نامه بنادرخشک اگر اختلافی بین سرمایه گذار و وزارت راه است باید مرتفع شود و اگر طرفین پروژه از وظایف خود عدول کنند باید با جدیت رسیدگی شود.

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان با اشاره به جانمایی اولیه بندرخشک در ضلع جنوب غربی ایستگاه سیستان واقع در منطقه شرق اصفهان، بیان کرد: پتانسیل واقع در منطقه شرق اصفهان به جهت نزدیکی به جاده ترانزیت و فرودگاه اصفهان و همچنین همجواری با راه آهن دو خطه؛ شرایط خوبی را برای اجرای بندرخشک فراهم آورد و همچنین با توجه به حجم مطالبه مردم منطقه در بحران خشکسالی نوید اشتغال را به شرق اصفهان خواهد آورد.

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان قطب تولید در کشور مطرح می شود، خاطرنشان کرد: با راه اندازی بندرخشک جدا از سوء مدیریتی که در حوضه آب برای استان اصفهان به وجود آمد، می توان شاهد سهولت صادرات، کاهش هزینه حمل و نقل، دست یابی به ظرفیت های سایر بخش ها، توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای استان اصفهان به ویژه منطقه بحران زده شرق اصفهان باشیم و می طلبد مسئولان با جدیت این موضوع را دنبال کنند.

دکتر حیدری اذعان کرد: هر کسی دستش می رسد باید برای کاهش آلام مردم تلاش کند و قطعا واقع شدن بندرخشک در شرق اصفهان یکی از راهکارهای اساسی در این خصوص خواهد بود.

انتهای پیام/ ز ش